contract loopt af

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by yelena, May 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. yelena

yelena Lid

Apr 10, 2009
    22
    0
    0
    Hallo,

eind augustus loopt mijn contract af.Denk dat ze me geen nieuw contract gaan geven,dus kom ik met de volgende vraag:

Per begin september ga ik met verlof.Mijn werkgever heeft al een zwangerschapsverklaring bij het uwv ingeleverd aangezien ik wegens de zwangerschap nu thuis zit.
    Maar dan krijg ik toch vanaf het begin van mijn verlof,tot het eind betaald van het uwv toch?

liefs

2. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    1,194
    1
    0
    Venray
    Ja, want je zou dan eigenlijk recht hebben op WW, hebt geen werkgever meer en dus betaalt het UWV.

3. yelena

yelena Lid

Apr 10, 2009
    22
    0
    0
    dank je wel!

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Zolang er niet meer als 10 weken zit tussen je laatste werkdag en de eerste dag van je verlof, krijg je je zwangerschaosverlof gewoon betaald. Je hoeft je dus geen zorgen te maken...

5. Nina010

Nina010 Bekend lid

Jul 20, 2008
    820
    0
    0
    hi

hmm volgens mij zit ik in dezelfde situatie.. ik ga met verlof de eerste week juni en mijn contract loopt in juni af.En heb het vermoeden dat ze hem niet gaan verlengen.Mijn werkgever zegt de zwangerschapsverklaring al ingeleverd te hebben bij uwv.Dus ongeacht of ik nou een verlenging krijg of niet ik krijg sowiezo zw. verlof?
    Op dit moment werk ik nog mijn verlof gaat over 3 weken in en dat is zelfde periode als de eindtijd van mn contract.Stel dat ze mij 'eruitgooien/eine contract 'voordat mijn verlof ingaat krijg ik dan toch mn verlof betaald?

Tevens ben ik vanaf 23 weken zwangerschap minder gaan werken ivm veel harde buiken, werd gewoon te zwaar.Werk nu 20 uur per week.(ik ben niet ziek gemeld voor die 16 uur maar heb een briefje moeten tekenen van mn werkgever waarin we overeenkwamen dat ik minder ging werken) Daarvoor werkte ik 36 uur. Maar voor hoeveel uur krijg ik dan mijn verlof? Dit is wat ik daarover vond:
    'Het is goed om te weten dat je zwangerschapsverlofuitkering gebaseerd wordt op het inkomen in het kalenderjaar voordat je de uitkering krijgt. En dus niet op basis van het aantal uren waarvoor je een contract hebt! Voor meer informatie: http://www.uwv.nl '
    http://www.arbobondgenoten.nl/arbothem/ ... dscontract

Nou ik heb zaagsel in mn hoofd zitten want wat bedoelen ze daar nou mee?Mijn contract stond op 36 uur maar sinds 2 maanden werk ik minder uur namelijk 20 uur per week.Omdat het te zwaar werd.

Meiden ik hoor het heel graag

groetjes, nina

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Op de site van het uwv zelf staat dat het salaris in je verlof word gebaseerd op de laatste 4 weken die je gewerkt hebt. Ik heb daar zelf ook nog over gebeld, omdat ik net die 4 weken minder gewerkt had omdat ik een min/max contract heb. Ik heb al die tijd ruim 16 uur per week gewerkt, en net de laatste maand maar iets van 12 per week... Pech gehad dus, want ik krijg ook maar 12 uur betaald... Vraag het even goed na dus, bij het UWV zelf!

Je krijgt trouwens gewoon verlof als je contract niet verlengd word, je zou geen uitkering krijgen als er meer dan 10 weken tussen je laatste werkdag en je 1ste verlofdag zou zitten...

7. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,186
    35,868
    113
    @nina: als je niet ziekgemeld bent (waarom niet als ik vragen mag?) dan krijg je waarschijnlijk alleen die 20 uur uitbetaald.

8. Ariel

Ariel VIP lid

Mar 8, 2006
    16,482
    0
    0
    Zoetermeer
    Als je die 16 uur niet ziekgemeld staat, dan krijg je inderdaad alleen maar die 20 uren uitbetaald.....

Share This Page