hallo meiden, pff wat heb ik een gezeur op me werk zeg, zal het even uitleggen, ik heb nu me 2e half jaar contract gehad bij een bedrijf, magazijn werk, order pick, dus dozen slepen enzo, toen ik ongeveer 12 weken zwanger was was ik echt heel erg vermoeit en ben dus naar halve dagen gegaan op aanraad van de verloskundige die ook heeft aangegeven om te vragen naar lichter werk, lichter werk heb ik wel gekregen maan en halve dagen ook wel even maar ze wouden al snel weer dat ik het op zou gaan bouwen en weer hele dagen zou werken. ik heb het dus zo elkekeer opgeboud dat ik vorige week maandag en dinsdag me 8 uur weer had gedraait maar was ook echt weer helemaal kapot, dus heb ik me dinsdag weer ziek gemeld voor ha;ve dagen, heb al een paar keer bij me werk aangegeven dat ik al last van me rug begin te krijgen dat tillen en bukken enzo, en dat ik graag een afspraak zou willen met een arbo arts, dus is mij 2 weken geleden gezegt door me begleider als ik hele dagenniet zou redden dan schakelen ze vanuit het bedrijf een arbo arts in, had ik vandaag onverwachts een gesprek met me leidinggevende en iemand van personeels zaken en werd er gezecht dat ze het niet nodig vonden dat er een arbo arts erbij zouden halen en ik moest het maar weer proberen op te bouwen, dus vandaag moet ik gelijk weer een uur erbij doen, ik hou het echt allemaal niet meer vol en weet ook niet meer wat ik kan doen, ik zit nu in me 23e week en heb 6 werken voor de beval datum verlof aangevraagt, word echt gek van dit gezeur allemaal waarom kunnen ze niet begrip hebben voor een zwanger iemand en willen ze je alleen maar aan het werk hebben
Op mijn werk is het zo dat ik ook zelf een gesprek met de arbo-arts kan aanvragen, zonder tussenkomst van een leidinggevende. Is dat bij jou niet zo?
nee heb de verzuim reductie gebeld en aangegeven en die zei ook dat het door de werkgever aangevraagd moet worden, maarja ze weten dat ik gelijk heb omdat de verloskundige het aangegeven heeft en 2 doktoren zijn het eens met de verloskundige, ze willen me gewoon aan het werk houden, maarja het gaat gewoon niet meer al die dozen tillen en bukken enzo
Hai Krista, Volgens mij word je flink aan het lijntje gehouden want je hebt als werknemer ook het recht om een gesprek bij de arbo aan te vragen! Even uitzoeken bij welke arbodienst je bedrijf zit en daar direct heenbellen, zijn ze nou helemaal.... En kun je er niet achter komen vraag dan even advies bij het UWV! En anders gewoon volledig ziekmelden dan sturen ze je er vanzelf heen (hier ben ik normaal gesproken tegen maar ze lopen je nu gewoon zwaar in de maling te nemen en daar kan ik NOG slechter tegen ). Succes meid, en laat je niet in een hoekje duwen hoor!!! groetjes, Marit
hey marit, bedankt voor je reactie, ik heb al contact met het uwv want word gedeeltelijk door hun betaald nu dus als ze me volgende keer bellen zou ik het wel aan ze vragen welke arbo ze hebben, en me collegas zeiden oookal om me volledig ziek te melden want ze gaan het zo doen deze week 1 uurtje en volgende week een uur erbij op, maar dat uurtje die ik vandaag erbij heb gedaan heb k niet veel gedaan, ben helemaal kapot, maar hele dagen thuis zitten ben ik ook niet zown voorstander van maar jaah als hun zo gaan doen dan kan ik het ook,
Hai Krista, Goed zo, prima dat je actie onderneemt. Weet je werkgever wel dat ze jou ziekengeld volledig terug krijgen van het UWV omdat je ziek bent tgv zwangerschap? Sommige organisaties kennen deze regel niet zo goed en gaan dus geforceerd iemand aan het werk houden omdat het geld kost, maar dat is dus niet zo in jouw geval. Misschien goed om ze daar even op te wijzen? Maar al zou het geld kosten dan nog zijn ze niet zo fijn bezig. In ieder geval hoef je niet meer te tillen dacht ik (help mede-forummers, er zitten hier een aantal meiden die heel handig zijn met links naar de wetgeving). groetjes, Marit
jaah dat over dat uwv weten ze want ze vragen er ook steeds na of ze alweer contact met me hebben gehad, en ik heb al heel wat foldertjes en paginas gelezen over dat tillen en bukken enzo en al me collegas zeggen ook dat het niet goed is maarja, het bedrijf doet het helemaal niks moet gewoon weer opbouwen van ze maarjah ik probeer het nu wel vol te houden van 6.00 tot 11.30 maar als ze volgende week zeggen dat ik er nog een uur bij moet doen dan houd het op, en dan ben ik volledig ziek, en dan zeggen ze ook nog tegen me dat mijn instelling niet goed is nou lekker aardig en dat ik me aanstel en gebruik maar van dat ik zwanger ben,
Gewoon de stoute schoenen aantrekken en zelf naar de arbodienst bellen! Kan wel zijn dat je baas dat niet wil, mar daar heb je gewoon recht op. Niet het UWV weer afwachten want dan ben je alweer een paar dagen verder... Je moet echt aan jezelf denken, hoor! Je moet straks ook nog een bevalling doen en daarna word je leven er ook niet rustiger op... In een zo goed mogelijke conditie de bevalling ingaan is voor jezelf en je baby alleen maar goed! Die werkgevers ook altijd, ik kan dat niet begrijpen... De mijne deed ook al zo moeilijk bij mijn eerste zwangerschap, notabene een vrouw...
heyhey, bedankt allemaal voor jullie reactie, werd vanmorgen onverwachts gebeld door de verzuim reductie dat ik dinsdag om 13.30 een afspraak heb bij een arbo arts, nou hopen dat hij ook inziet dat k het allemaal niet meer aankan,