Ik heb momenteel een zwangerschapsuitkering via het uwv dit omdat ik daarvoor WW had. Nu is het zo dat ik een postnatale depressie heb en echt niet in staat ben om weer te gaan werken of solliciteren en mijn verlof loopt 22 oktober af. Wanneer moet/kan ik mij ziekmelden bij het uwv?? Alvast bedankt
Beste Alessandro2011, Ben je direct na het verlof nog niet in staat bent om te werken? Dan kun je je op de eerste dag na het verlof telefonisch ziek melden bij UWV (0900 9294). Je krijgt dan een oproep van onze verzekeringsarts. De arts beoordeelt of je inderdaad niet kunt werken. In dat geval krijg je een ziektewet-uitkering. Vindt hij dat je klachten het gevolg zijn van je zwangerschap of bevalling? Dan is deze ziektewet-uitkering 100% van je dagloon. Als de klachten niet aan zwangerschap of bevalling zijn gerelateerd, is de ziektewet 70% van je dagloon. Actuele informatie over de ziektewet vind je hier. Ik wens je veel beterschap. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare