Mijn contract loopt precies af als ik met verlof ga. Ik heb een contract van 2 dagen maar werk er vaak meer, hoe wordt mijn verlof en ww nu berekend omdat ik geen vast salaris bedrag heb? Alvast bedankt!
Beste Liesje12345, Jammer dat je contract afloopt. Je wilt weten hoe de hoogte van je zwangerschapsuitkering berekend wordt. Het dagloon wordt berekend op basis van het SV-loon dat je verdiende tijdens het dienstverband waarin je verlof begon. Er wordt hierbij gekeken naar de periode van één jaar, die eindigt op de laatste dag van de maand voorafgaand aan het zwangerschapsverlof. Dit bedrag wordt gedeeld door 261. Zo komt UWV aan je dagloon. Heb je korter dan één jaar gewerkt? Dan wordt het SV-loon gedeeld door het aantal dagloondagen in die periode. Voor de zwangerschapsuitkering krijgt je 100% van dit voor jou vastgestelde dagloon. Het gaat er dus niet om wat je contracturen waren maar hoeveel uren je gewerkt hebt. Actuele informatie over de hoogte van je zwangerschapsuitkering vind je hier. Met vriendelijke groet, Yvonne UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare