Contract loopt bijna af en zit nu in de ZW.. wat regelen of doen?

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by Assi, Feb 27, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Hallo meiden, misschien iemand hier die er verstand of ervaring mee heeft?

Sinds 1 februari 2011 zit ik in de ZiekteWet wegens mijn zwangerschap (overspannen, harde buiken en bekkenklachten).

31 maart 2011 loopt mijn contract al af. Zowel ik als mijn werkgever verwachten niet meer dat ik terug kom.

Dat betekent dat ik eind volgende maand niet meer bij mijn werkgever in dienst ben. Ik zit dan nog in de ziektewet i.p.v. een WW te hebben.

Wat moet ik regelen om inkomsten te behouden na 31 maart? Loopt mijn ZW dan gewoon door zonder dat ik iets hoef te doen? Of even contact opnemen met het UWV?
    En hoe zit het dan met een zwangerschapsuitkering?

Liefs Assi

2. typje

typje Fanatiek lid

Dec 14, 2009
    2,683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Ik zou even contact opnemen met het uwv, die kunnen je vast wel uitleggen wat je moet doen. En wat je moet regelen.

suc6

3. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

je contract loopt af
    en ga je dus ziek uit dienst je werkgever meldt dit bij het uwv
    en je werkgever stuurt dus alle gegevens op en wordt je ziektewetuitkering geregeld! dat blijft 100%
    meld wel dat je zwanger bent! daarna ga je 6 weken voor de uitgerekende datum met verlof en loopt je ziektewetuitkering af en start de zwangerschapsverlof uitkering en ook die is weer 100%

4. Mlien

Mlien Fanatiek lid

Jun 24, 2010
    3,756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Ik zit in precies hetzelfde schuitje ja. Als het goed is heeft het uwv al belafspraken met je gehad/gemaakt. Door die afspraken weten ze in ieder geval van je zwangerschap af.

Kijk nog wel even na of je nog langs een bedrijfsarts van het werk moet, dit moet ik namelijk ook wel om alles te bevestigen. Omdat jouw werkgever toch verplicht is om er zoveel mogelijk aan te doen om jou weer terug aan het werk te krijgen.

5. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

Nov 25, 2010
    3,479
    2
    36
    herkenbare situatie.. helaas moet ik nog een paar maanden door tot mijn contract afloopt (wil na verlof ook niet terug), neig er naar om me volledig ziek te melden ipv gedeeltelijk nu

ik zou inderdaad overleggen met UWV
    succes/sterkte!

6. Mlien

Mlien Fanatiek lid

Jun 24, 2010
    3,756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Ik ben 2 weken terug even langs mijn werkgever gegaan, die had de week daarvoor verteld dat mijn contract niet verlengt zou worden en toen heb ik me dus ziekgemeld. Heb wel altijd goed contact met mijn werkgever gehad dus wilde het wel graag persoonlijk vertellen. Hij heeft dit als het goed is verder doorgegeven aan het UWV.

Ik had ook steeds zoveel stress op het werk dat ik me daardoor inderdaad nog veel minder lekker ging voelen en steeds meer harde buiken kreeg. Ben blij dat ik nu gewoon rustig aan kan doen, want mijn lijf heeft het gewoon nodig!

7. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Ik zit nu een maand ziek thuis, maar ben tot nu toe nog maar 1x gebeld door het UWV. Dat was 1 dag na mijn ziekmelding. Aan de telefoon werd gevraagd of ik al langs een bedrijfsarts was geweest. Niet dus. Heb mijn klachten uitgelegd betreffende overspannenheid én zwangerschap. Alles was oké en hij zou over 4 weken terugbellen. Ik verwacht deze week dus het tweede telefoontje.

Ik vind het best raar dat ik nog niet opgeroepen ben door een bedrijfsarts.
    Moet eerlijk zeggen dat mijn werkgever er niks aan doet om mij aan het werk te krijgen want ze weten waar ik mee kamp. Die overspannenheid speelt ook al maanden bij mij, maar de zwangerschap is écht die druppel die de emmer doet overlopen..met alle klachten van dien. Ook nog eens bekkeninstabiliteit. Moet zó oppassen, op mijn lijf en geest...ben zo bang dat ik weer in een depressie raak nog voor mijn tweede is geboren. Pfff moet er niet aan denken, zeg!!! Met twee ukkies!!

Mijn werkgever zat alleen maar echt achter mijn zwangerschapsverklaring aan... zodat zij 100% vergoeding krijgen.
    Mij aan het werk zetten zien ze niet meer zitten door mijn klachten en het feit dat ik eind volgende maand weg ben daar.
    Moet zelfs mijn telefoon volgende week al inleveren. En dat terwijl ik zelf aangegeven heb vanuit huis toch te werken aan een goede overdracht van mijn werk en lopende zaken.

Ik wil graag naar een bedrijfsarts of UWV arts. Want nu heb ik ook het gevoel dat ik aan mijn 'lotje' wordt overgelaten.

Share This Page