stoppen met nachtdiensten

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door nikkie83, 27 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    Hoi
    Ik werk voornamelijk avond en nachtdiensten
    ik doe het al 2 jaar en ben er aan gewend , weinig slaap en max 2 nachten achter elkaar dan red ik het wel
    Nu ik zwanger ben ben ik echt moeee en heb voor mezelf bedacht dat ik het rooster van april nog gewoon op mijn eigen diensten wil draaien en vanaf mei dan zit ik in het 2e trimester te stoppen
    Mijn uren kan ik dan invullen met 2 dagdiensten en korte avonddiensten ( we hebben geen kdv voor de jongste geregeld omdat ik zo onregelmatig werk)
    Als ik met dit voorstel naar mijn manager ga en hij gaat hier niet mee akkoord wat moet ik dan ??
    nachtdiensten bij ons zijn echt te gek voor woorden van de 8 uur ben je er 6,5 bezig dus heel heftig bij een cliente van 3:15 tot 5:30 warmte weinig ventilatie en enorm veel handelingen .

dus iemand die me tips kan geven ?

2. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

volgens mij is het in de wet zelfs geregeld dat je geen nachtdiensten hoef te draaien als je zwanger ben en net bevallen.

3. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    bedankt ik wou er nog bijzeggen dat ik wel wil blijven werken hoor , heb de vorige zwangerschappen tot 36 weken doorgewerkt toen had ik een andere werkgever .
    dus hij kan me niet zomaar ziek melden of op AT basis laten werken toch ?
    Ik heb een man als manager hij is wel meegaand met n hele hoop maar als t op verzuim aankomt heb je n slechte aan m ik heb in november in t ziekenhuis gelegen en moest 2 dagen na mn ontslag toch gewoon komen werken , lag toch niet meer in t ziekenhuis .
    en als je bijv 1 dag niet lekker bent en ziek meld word gevraagd om n verlof dag op te nemen ipv ziekmelding .
    Ik bedoel maar ;)

4. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    ARBO-regels:

Hier heeft u recht op: regelmatige werk- en rusttijden
    extra pauzes (maximaal 1/8 deel van uw werktijd)
    een geschikte, afsluitbare ruimte om te kunnen rusten (met bed of rustbank)
    geen verplichting tot overwerk en nachtdiensten
    zwangerschapsonderzoek in werktijd.
    Tot zes maanden na de bevalling gelden deze regels (behalve de onderzoeken).

5. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    je bent niet ver;picht om nachtdiensten te draaien, dit is wettelijk vastgesteld, dus als jij aangeeft dat je het niet trket tijdens je zwangerschap, moet je baas je iets anders aanbieden

Deel Deze Pagina