Mijn man is via het uitzendingsbureau bij een bedrijf komen te werken. Na ongeveer een jaar kreeg hij een flexcontract bij het bedrijf zelf. Dit was voor 8 maanden. Hij zou drie dagen ingezet worden, maar in praktijk was hij meer als fulltime aan het werk. Hij kreeg meestal de vrijdag pas het rooster voor de week daarop. (Bijna altijd de late dienst ) 5 januari liep zijn contract af. Eind december hebben we om duidelijkheid gevraagd en ook of hij misschien een vaster rooster zou kunnen krijgen. Die duidelijkheid kon men toen niet geven. 30 december zouden we meer horen. Niets gehoord. Man gevraagd. Ze moesten het nog bespreken. Hij zou gebeld of gemaild worden. Niets... Nu is zijn contract verlopen, maar, hij staat nu wel in het rooster tot november in 3 ploegen. (JOEPIE) Ik wilde een mail sturen om te vragen wat voor contact hij nu heeft, maar dit word mij afgeraden, omdat als je contact afloopt en je geen nieuw contract krijgt er wettelijk een verplichting is om je in vaste dienst te nemen?? Wie weet dit? Wat ik begrijp van mijn zoeken op internet heeft hij nu automatisch weer een flex-contract voor 8 mnd. Volgens anderen heeft hij nu zelfs een vast contract. Maar dan moet hij toch ook vakantiedagen en vakantiegeld opbouwen etc. Wie weet wat nu wijsheid is? Volgende salaris afwachten en kijken of er iets veranderd is? Mijn probleem is dat ik ook e.a. met de opvang moet regelen en dit niet zo goed durf vast te leggen omdat het nu onduidelijk is. Vriendelijke groeten, MamMo
volgens mij is het als het stilzwijgend verlend wordt voor de duur van het contract wat er was afgesloten onder dezelfde voorwaarden, in jouw man's geval 8 maanden flex dus. Maar wat was de intentie van de werkgever? Vast contract? Dan zou ik toch zeker even bellen hoe het nu zit. Je man dan
Ik zou bellen en ernaar vragen. je hebt voor de kinderopvang ook contracten e.d. nodig , voor eventuele toeslagen e.d. Zonder contract weet je niet waar je aan toe bent. Een vast contract lijkt mij stug vanuit een flex contract, denk eerder die 8 maanden.
Ligt eraan wat in het vorige contract stond Bij mij staat erin dat het (als ik niets hoor) stilzwijgend wordt verlengd met dezelfde termijn. Behalve mijn laatste contract, maar ik moet nu voor vast.