Hallo dames Ik heb heb op dit moment een 0 uren contract en ik zou per 1 juli een jaar contract krijgen. Nu heb ik dit contract ontvangen blijkt het met terugwerkende kracht te zijn, en is mijn 'nieuwe' contact nog maar een paar maanden ipv een jaar geldig Mag dit wel? Weet iemand wat mijn rechten zijn en waar ik hier meer informatie over kan vinden. Als je iets weet hoor ik het heel graag. Vast bedankt
Vreemd. Volgens mij mag dit niet hoor. Had je wel een contract over de vorige periode? Zonder contract (of in ieder geval ondertekende afspraken) Zou je anders al een contract voor onbepaalde tijd hebben. Ik zou de rechtsbijstandverzekering bellen, heb je die niet, dan de even bellen met de rechtswinkel.
Nooit van gehoord zoiets Hebben ze dat ook niet aangegeven tijdens een gesprek dat het om zoiets zou gaan dan? Vind het maar vreemd hoor. Zou idd even contact opnemen met de rechtswinkel.
vraag jezelf af hoe je hierin staat voordat je allerlei acties onderneemt. Als je nl. al een nul urencontract hebt en dan per 1 juli een nieuw contract heb je al twee contracten, dat betekent dat deze nog maar 1 keer verlengd mag worden... Waarschijnlijk proberen ze dit ze omzeilen door het contract met terugwerkende kracht te laten werken.... helaas voor hun, mag dus niet. Maar kijk eerst welk belang je hier zelf hebt......
Kan je me uitleggen wat je bedoelt? Je bedoelt dat ik na mijn volgende contract mss mijn baan kwijtraak omdat ze me een vast contract zouden moeten geven anders? Ik ben net zwanger, als alles goed mag blijven gaan ben ik tegen de tijd dat mijn contract afloopt hoogzwanger, door dit en dingen die ik gezien heb met collega's schat ik de kans dat er uberhaupt een volgend contract komt erg klein in.
lijkt me niet dat dat mag, ik zou het nog niet zo tekenen en eerst info opvragen of bijv bij de vakbond als je dar lid van bent
Ik heb het vaker gezien, dat is idd omdat ze je na 3 contracten een vast contract moeten aanbieden. Als je weet dat ze dat niet gaan doen, ben je misschien zelf beter af met deze oplossing. Het mag niet en het is ook niet netjes, maar ja...