Advies

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door HabibiAna, 22 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Ik zal ff kort vertellen waar ik mee zit en hoop dat jullie me kunnen adviseren, want ik baal heel erg van de situatie!

Ik heb ong 2 maanden geleden gesolliciteerd naar een hele leuke baan. Het gesprek ging goed en de vrouw waarmee ik het gesprek had was erg positief. Ik moest haar na afloop nog ff wat mailen wat ik geschreven had en daarna zou ze me laten weten hoe en wat.
    Ik heb die documenten de dag erna meteen gemaild en heb daarna 2 weken nix gehoord. Heb toen zelf gemaild van heb je het nog ontvangen en wat vond je ervan. Toen reageerde ze dat ze het druk had en er die week nog naar zou kijken. Dit heeft ze niet gedaan. Omdat de kerstperiode en oud en nieuw enz er tussen zaten, d8 ik dat het misschien wat langer zou duren. Ik heb tot nu toe nix gehoord van haar. Terwijl ze wel tegen een kennis van mij (die ze toevallig kent) heeft gezegd dat ze het goed vond en dat ik in jan al kon beginnen :confused:

Ik baal echt heel erg, omdat ik erg veel zin had in die baan.
    Ik wist toen ook niet dat ik zwanger was en heb mn sollicitaties voor andere banen niet echt meer doorgezet, omdat k ervan uitging dat dit het zou worden.

Nou ben ik 3 maanden zwanger en zit ik thuis, ik weet niet of het nu nog zin heeft om helemaal opnieuw te beginnen met het zoeken naar werk enz. en heb ook helemaal geen zin om het komende half jaar thuis te moeten zitten. :rolleyes:

Ik zit eraan te denken om haar een mail te sturen, dat ik erg teleurgesteld ben in de gang van zaken. Maar weet niet precies wat ik erin moet zetten.
    Tips?

2. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik zou haar niet mailen maar bellen. En dan gewoon vragen of de baan nog doorgaat of niet, dat je graag wilt weten waar je aan toe bent.
    En als ze dan vaag gaat doen kan je aangeven dat je graag duidelijkheid wil omdat je anders genoodzaakt bent verder te solliciteren.
    Succes!

3. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Dankje!
    Aan bellen had ik niet ged8. Maar zou ik wat over mn zwangerschap zeggen of niet?

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

nee ik zou over je zwangerschap niks zeggen nog, dat gaat haar pas aan als je daadwerkelijk voor haar werkt.

5. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Ok, heb haar net gesproken. Ze zei dat er iets onverwachts was gebeurd waardoor het allemaal wat uitgelopen is.. Het is een nieuwe opdr8 en mijn rol moeten ze nog precies op papier zetten. Dus ze weet niet wanneer ik kan beginnen, maar laat wel over 2 weken van haar horen.

Ik ben wel opgelucht dat het doorgaat, maar baal er ook van dat er geen duidelijkheid is. Heb ook nix over mn zwangerschap gezegd. Maar stel dat ik pas over een maand kan beginnen, dan zie je mn buik echt al. Die is nu al erg aan het groeien :rolleyes: misschien dat ze dan zegt, waarom heb je dat niet eerder gezegd ofzo. Het is ook een freelance baan, dus daar krijg ik geen zw verlof naar wat ik begrepen heb.

Pff wat een gedoe :(

6. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

zij is wel heel erg onduidelijk geweest hoor, dat is haar eigen schuld, daar kun jij niks aan doen, dus als je haar over een maand pas kunt zeggen dat je zwanger bent, so be it, niet jouw fout en of je een uitkering krijgt zou ik toch nog even nakijken als ik jou was, er is in 2009 heel wat veranderd qua werk en zwangerschap.

Deel Deze Pagina