Hallo! Ik vroeg me af of er nog meer meiden zijn die besloten hebben om voorlopig thuisblijf moeder te zijn! Ik ben 9 September bevallen van een zoon Justin en heb besloten om lekker een tijdje thuis te blijven! Heb 8 jaar in de kinderopvang gewerkt en nu lijkt het me heerlijk om voor mn eigen kind thuis te blijven! Ik heb dan ook ontslag genomen en vanaf 1 December ben ik officieel uit dienst. In de toekomst wil ik wel weer gaan werken maar wanneer weet ik nog niet, ga eerst eens kijken hoe dit bevalt! En natuurlijk bekijken of het allemaal echt te redden is met een salaris.... Het lijkt me leuk om wat ervaringen uit te wisselen met andere thuisblijfmoeders!
Ik word min of meer ook een thuisblijfmoeder, ik heb een eigen kapsalon aan huis waar ik een paar uurtjes sóchtends in werk en sávond's van 6 tot 8 dus maar 2 uurtjes. Ik werk nu nog 1 week en ga dan met verlof en na mijn verlof is de bedoeling dat ik alleen nog maar van ma t/m do die 2 uurtjes sávonds werk. Dan ben ik overdag heel de dag thuis bij me kleintje en mijn man neemt dan die 2 uurtjes s'avonds voor zijn rekening. Maar omdat de kapsalon een omgebouwde slaapkamer in mijn huis is ben ik er eigenlijk toch gewoon bij. Dus ik vind mezelf een thuisblijfmoeder Ik vind dit echt de ideale situatie we hebben geen oppas of kinderdagverblijven nodig en ik kan heel de dag voor het kleintje beschikbaar zijn en toch heb je nog wat extra's aan centjes met die 2 uurtjes knippen..
Hoi Cindy, Nou dat is zeker ook ideaal, bn je ook lekker thuis en inderdaad toch nog wat extra centjes erbij! Ik zit nu nog in mn verlof maar ben al helemaal gewend zo lekker thuis en de dagen gaan ook razend snel. Vervelen doe ik me zo wie zo niet en heerlijk genieten van de kleine! groetjes Ramona
Ik zou ook een thuisblijf moeder willen zijn! Meer omdat mijn gevoel het verkeerd vind als IK ga werken. Zodra de kids naar school gaan zou ik weer gaan werken.
Ik blijf de maandag en woensdagochtend werken. Omdat ik in het onderwijs werk krijg ik voor de woensdag langer betaald dan alleen de ochtend. En ik werk op een fijne school waar iedereen op tijd naar huis gaat en thuis veel doet. Zo heb ik dan de tijd op bij ons kindje te zijn. De andere dagen willen wij wat regelen met oma's en schoonzus & zwager. Ik vind het heel fijn dat ik niet de hele week hoef te werken. De reden dat ik wel blijf werken is omdat het financieel toch wat fijner is en ik vind het fijn om even weg te zijn en mijn eigen ding te doen. Heb niet voor niets 4 jaar gestudeerd en ben nog maar 1 jaar aan het werk. Voor ons is dit de ideale oplossing. Ik ben wel van plan om ook nog ouderschapsverlof op te nemen.
ik blijf maar een halve dag werken... heel weinig, maar hoef ook niet meer. vind het heerlijk met mn meidje thuis. had dit niet verwacht eigenlijk! ik zit nu nog in mn verlof, maar ik kom de dagen nog steeds erg goed door, verveel me echt niet!
Ik zou mij inderdaad ook niet vervelen. Buiten het kindje om zijn er ook nog super veel andere dingen die ik erg leuk vind om te doen: lezen, computeren, webloggen, knutselen en dat soort dingen. Daarbij komt ook nog de huishouding. Mijn man werkt fulltime en als ik thuis ben kan ik niet van hem verwachten dat hij vervolgens ook nog eens mee gaat helpen in de huishouding. Dat vind ik in ieder geval niet eerlijk. Mijn man heeft ook avonddiensten/nachtdiensten dus het is ook erg 'handig' dat ik er ben.
Ik ben drie jaar thuis geweest voor de eerste. Toen ging ik de sociale contacten missen. Toen ben ik maar gaan solliciteren voor drie dagen. Nu na deze bevalling ga ik twee dagen werken, ik kan het niet meer missen! Het viel me niet zwaar maar ik kwam er wel achter dat ik niet alleen een moeder kan zijn, maar ook een stuk van mezelf niet wou opgeven. Begrijp me niet verkeerd, maar ik zou het niet meer anders willen.
Kan me ook wel voorstellen dat het op een gegeven moment weer leuk is om te gaan werken en iets voor jezelf te hebben. Maar nu zo in het begin vind ik echt heerlijk om een tijd lekker vrij te zijn en te genieten van mn kleine! Werken kan altijd nog en ik hou ook gewoon nog in de gaten of er eens iets leuks voorbij schiet voor een klein aantal uur, maar voorlopig lekker huismoeder! groetjes Ramona
Hallo! Hoi Ramona, Ik ben 16 weken zwanger en twijfel erg aan wat ik wil. Mijn hart zegt dat ik het eerste jaar zeker thuis wil blijven, we sparen er nu voor omdat straks te kunnen. Maar de meesten in mijn omgeving vinden het 'beter' als je blijft werken. Hoe heb jij de knoop doorgehakt? En heb je voor of tijdens je verlof opgezegd bij je baan? En, weet jij wat de financieel gevolgen zijn voor bijvoorbeeld de opbouw van pensioen, dat zal wel helemaal vervallen denk ik. Zo heb ik dus mijn overwegingen... Groet Rosalie
als ik het financieel zou kunnen zou ik het echt willen! Maar helaas, ik ga wel minder werken, nu werk ik 4 dagen en ik hoop dat ik het naar 2 terug kan brengen, en anders 3, dat lukt zowiezo wel
Ik zit ook in de periode beslissing maken om te stoppen met werken of om 13 uur te blijven werken. Doe je financieel een stap terug en geniet je zelf van je kindje of kies ik ervoor om de dagen dat je werkt als een gek op en neer te rijden, want het is stiekem veel geregel! Het is zo'n ander leven wat je gaat leiden, ik heb nu 8 jaar voor dezelfde baas gewerkt in dezelfd functie. Dat ga je sowieso opgeven en dan hoor je idd van mensen dat je gek bent als je thuis gaat zitten. Maar er zeggen ook weer mensen dat het heerlijk is. Maar als im zou stoppen en het zou niet bevallen kun je naer een half jaar toch altijd nog een baantje zoeken? Lastig hoor; keuzes
Ondanks dat het hier financieel geen enkel probleem zou zijn, zou het echt niets voor mij zijn. Ik heb echt ontzettend veel zin in ons kindje, maar behalve moeder wil ik ook nog een eigen ik houden. Maar gelukkig dat iedereen hier zelf voor kan kiezen toch?
Min of meer. Ik werk thuis en probeer dat straks te combineren met mijn kindje. En daarna wil ik toch echt buiten te deur werken, want de muren komen nu soms al op mij af. Maar wellicht is dat heel anders met een baby.. We zullen zien