Ziektewet/zwanegrschapsverlof en salarisverhoging

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by Lotte1, Nov 28, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lotte1

Lotte1 Actief lid

Sep 12, 2008
    346
    0
    0
    Op dit moment ben ik bijna 32 weken zwanger en werk al een tijdje niet ivm bekkenklachten.
    In november krijg ik altijd mijn periodieke salarisverhoging.
    Heeft dit gevolgen voor mijn ziekte uitkering/zwangerschaps/bevallingsuitkering?
    En zo ja, krijgt het UWV deze salariswijziging automatisch via de werkgever of moet ik dat zelf doorgeven?
    Alvast bedankt voor het antwoord op mijn vraag.

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

#2 UWV, Nov 29, 2011
    Last edited: Nov 29, 2011
    Beste Lotte1,

De zwangerschaps- en bevallingsuitkering (WAZO) wordt normaal gesproken gebaseerd op het loon van de laatste 4 weken of 1 maand van je werkgever. Dat is laatste loonaangifteperiode van voorafgaand aan je verlof.

Als het loon in deze periode lager was door ziekte of verlof, wordt de uitkering gebaseerd op het loon van laatste periode voor de ziekte of het verlof.

Of je salarisverhoging van invloed is op je WAZO, hangt dus af van de ingangsdatum van het verlof en de periode waarover je werkgever loonaangifte.

UWV vraagt deze gegevens op bij de belasting of bij je werkgever. Je hoeft hier zelf niets voor te doen.

Actuele informatie over de WAZO vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Lotte1

Lotte1 Actief lid

Sep 12, 2008
    346
    0
    0
    Bedankt voor de reactie!

Share This Page