Hoi meiden, Pfpfpfp maandag te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd word. Potverdikkie ben best teleurgesteld....mede omdat we bezig zijn voor een brusje voor onze dochter! Voor mijn gevoel valt alles in duigen, op zoek naar een parttime baan wat op dit moment erg moeilijk is. Daarnaast toch doorgaan met proberen zwanger te raken....ik overzie het niet...is het verstandig om even te stoppen qua toekomst... Diep in mijn hart wil ik dat niet, we willen zo graag een 2e kindje (wanneer het lukt natuurlijk).... Maar okay stel stel stel dat ik geen werk vind...of stel dat je wel werk vind maar na een aantal maanden moet zeggen "ik ben zwanger"..... Sorry voor het relaas....maar heb gewoon even bemoedigende woorden nodig of misschien wel ervaringen! Dank je wel alvast Doeg Oogappel
hey oogappel! ik kan erover mee praten!! we gaan dit jaar trouwen, zijn net gestopt met de pil...en ik kreeg helaas ook geen vast contract..!! Ik heb dagen gehuild...geschreeuwd...maar ben erbovenop gekomen! Ga gewoon volop solliciteren!? Ik had echt binnen 1 week een andere baan! echt zo'n geluk! Ik weet dus precies hoe je je voelt!! verschrikkelijk klote!!! Maar echt meid, het komt allemaal goed, geloof me!
en geef je wens niet op voor een tweede wonder. Dat raadde iedereen mij aan...het ligt er natuurlijk aan hoe jullie financieel zitten he..! Maar volg je hart!!
Wat een nare toestand zeg! Ik zit zelf ook een beetje in een lastig parket qua werk (ik heb nog wel een baan, maar weet niet of dat over 3 maanden ook nog zo is), dus zit eigenlijk met dezelfde vragen als jij. Het is alleen zo dat ik al 34 ben en vind dat het nu tijd is om voor mijn eigen toekomst te kiezen..... Ik wil gewoon niet langer wachten met proberen. Zo is er elke keer wel weer een excuus om het uit te stellen en ben ik straks te oud. Ik weet natuurlijk niet wat jou leeftijd is, maar het blijft een moeilijk dilemma. Ik wens je aale "wijsheid" toe bij het nemen van deze zware beslissing.... Groeten van Knuffel
Moeilijke situatie hoor oogappel. Ik denk niet dat een ander jou hierin advies kan geven. Het enig dat je kunt doen is (denk ik) gaan solliciteren zodat je snel weer een inkomen hebt. (In de hoop dat je contract daar wel vast wordt na het eerste jaar.) Verder kun je denk ik alleen zelf (samen met je partner) berekenen of jullie het desnoods een tijdje op één inkomen zouden kunnen redden, als het zover zou komen. Succes met het vinden van een andere baan!
Ik kan me voorstellen dat je even de kluts kwijt bent en even niet meer weet wat wijsheid is. Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar wel eens gehoord dat vrouwen zwanger op sollicitatiegesprek zijn geweest en dat geen enkel probleem bleek te zijn voor een werkgever. Een ex-collega van mij is zelfs hoogzwanger op gesprek geweest (2 dagen voordat ze beviel), en ze werd aangenomen. Ik weet natuurlijk niet wat voor een werk je deed en wat voor een werk je zou zoeken, het kan natuurlijk per branche verschillen. Ik denk dat het wel belangrijk is dat je open kaart speelt.
Wat balen meis! Gooi alle woede er zoiezo uit (niet tegen je baas natuurlijk maar tegen van mijn part je partner) en dan schouders eronder en solliciteren. En ook ik zou onze wens echt niet even 'uitstellen' je weet immers niet hoe lang het nog kan duren voor je zwanger bent. (al hoop ik natuurlijk voor je snel) zet m op! en geef de moed niet op meis
Ik zit ook in het zelfde schuitje ga trouwen volgende maand en heb mijn contract ook niet verlegd gekregen in april. Mijn vriend is ook ontslagen in maart Gelukkig had ik er nog een eigen bedrijfje naast waarmee ik nu kan rondkomen. Marja hope dat mijn vriend op zijn minst werk krijgt dan kan ik zolang thuis blijven.
Het zijn gewoon rot situaties.. ik heb gister mijn laatste dag gehad...het voelt zo definitief..!! maar inmiddels wel al ander werk,waar ik volgende week begin..dus daar ga ik met volle moed mee verder!
Beste Oogappel, Helaas zit ik ook in hetzelfde schuitje en ben nu dus druk met solliciteren. Via websites kan je al veel open sollicitaties kwijt. Tip is om wel de namen op te schrijven zodat je je niet twee keer inschrijft. De kranten op zaterdag kopen (plaatselijk en de volkskrant) en maar hopen dat je snel uitgenodigd wordt. Vergeet niet een uitkering aan te vragen want dit duurt meestal ook even voordat je die toegewezen krijgt. Start zelf over ruim een week met ivf behandelingen en zit dus helemaal niet op extra stress te wachten. Ga er dus relaxed mee om en zie wel of ik een baan vind (en anders maar tijdelijk een uitkering). Daarbij mogen ze niet naar je gezinsuitbreiding vragen dus dat probleem is hiermee opgelost. Geloof pas bij 5 maanden dat je dit hoeft te zeggen maar dat kan je zo opzoeken. Sterkte meis en veel geluk met alles. Groetjes, Lente