Hallo, Ik heb begrepen dat ook tijdens het zwangerschapsverlof de vakantiedagen blijven opbouwen. Mijn wazo-uitkering tijdens mijn verlof wordt echter direct uitgekeerd aan mij door het UWV (ipv dat mijn werkgever mijn loon doorbetaald). Betekent dit dan dat mijn vakantiedagen via het UWV worden opgebouwd, of moet ik toch aankloppen bij mijn werkgever als ik mijn opgebouwde vakantiedagen tijdens mijn verlof wil gebruiken? Alvast bedankt! Groetjes, Juneau
Hallo Juneau, Je wilt weten bij wie je moet zijn voor je opgebouwde vakantiedagen van je verlofperiode. Je bouwt inderdaad tijdens je verlofperiode wel vakantiedagen op http://bit.ly/297ojZL. Vraag bij je werkgever na hoe dat bij jouw bedrijf geregeld is. Bij UWV bouw je geen rechten op. Wij betalen alleen de WAZO uitkering tijdens je verlofperiode. Als je tijdens je verlof op vakantie wilt, dan heb je daar geen toestemming van UWV voor nodig, Meldt dit overigens wel aan ons. Je kunt hiervoor contact met ons opnemen bit.ly/uwv-telefoon. Hiervoor hoef je geen vakantiedagen op te nemen, je hebt immers verlof. Als je aansluitend aan je verlof vakantiedagen wilt opnemen, dan zal je voor akkoord en doorbetaling bij je werkgever moeten zijn. Ik wens je een fijne verlofperiode. Met vriendelijke groet, Petra [FONT="]UWV Webcare Team[/FONT]
Hi, Bedankt voor je bericht! Ik heb het nagevraagd aan mijn uitzendbureau en zij vertelden mij dat ik als uitzendkracht in fase A geen vakantiedagen opbouw tijdens mijn verlof. Klopt dit?
En nu zeggen ze ineens dat het UWV de vakantiedagen opbouwt voor mij tijdens mijn verlof en niet zij.. Dat klopt toch niet?
Hallo Juneau, Je hebt nog aanvullende vragen naar aanleiding van je eerste vraag over de opbouw van de ziektedagen. Ik had uit je bericht niet begrepen dat je via het uitzendbureau werkt. Is er sprake van een uitzendbeding? Dan vervalt het arbeidscontract op het moment dat je niet meer beschikbaar bent om te werken. Op dat moment is er dus geen opbouw meer van vakantiedagen. De WAZO uitkering is bedoeld om de zwangerschap- en bevallingsperiode financieel te overbruggen. Er vindt geen opbouw van vakantiedagen plaats. Tijdens de WAZO uitkering kun je met doorbetaling van de uitkering op vakantie. Je vakantiegeld wordt wekelijks met de uitkering betaald. Ik wens je sterkte met de laatste loodjes! Met vriendelijke groet, Petra [FONT="]UWV Webcare Team[/FONT]