Wat zijn jouw bespaar/bezuinig-tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaMarije, 27 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hoi meiden!

Aangezien we vrijwel allemaal in een dure periode van ons leven zitten met de kids, zijn wat extra bespaar- en bezuinigtips nooit weg!

Waarop bezuinigen of besparen jullie? Wat zijn jullie gouden tips om aan het eind van de maand toch goed rondgekomen te zijn met je geld?

Ik ben benieuwd!
    Liefs!

2. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Ja dan lees ik mee, want hier hetzelfde drama :S

Ja je boodschappen bij de Lidl of Aldi doen scheelt al een hoop, maar dat vind ik ook lang niet altijd lekker.........

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    albert heijn euroshopper is goedkoper dan aldi of lidl.

4. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Boodschappen beetje opletten met wat we nemen en waar
    Overal spaarlampen in gedaan :)

5. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Jep, ik neem ook vaak euroshopper mee tegenwoordig! Niet alles is even goed, maar veel dingen zijn net zo goed als A-merken, beschuit bijvoorbeeld, wat kan er mis mee gaan!

Plus, ik heb op loop/fietsafstand geen Aldi of Lidl zitten!

Wat wij verder doen om te besparen:
    -vlees inkopen in grootverpakkingen in de aanbieding, dan verdelen en invriezen
    - bij boodschappen doen inschrijven voor nieuwsbrieven van supermarkten e.d. om kortingscouponnen te ontvangen, vaak kortingsbonnen voor 50% korting!
    - verwarming uit in ruimtes die we overdag niet gebruiken, zoals bijv. onze slaapkamer, wij slapen graag koud!
    - thermostaat zo ingesteld dat ie na 9u 's avond niet meer opstookt, we gaan rond half elf/elf uur naar bed en dan kan dat prima.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij hebben een 2e auto gekocht. Klinkt gek, maar we rijden een Audi A6 met 2 liter motor. Gemiddeld waren we alleen voor woon werk verkeer van mn man 1 tank benzine = 60 liter = ca 90 euro per week kwijt. We hebben pasgeleden voor 400 euro een suzuki alto gekocht, waarbij hij nu voor benzine 1 tank per week kwijt is = 35 euro! De wegenbelasting is 9 euro per maand en de verzekering 13 euro per maand.

684 per jaar totaal voor de alto. Benzine voor woon-werk verkeer voor de audi; 4680! Haha...

Verder let ik op boodschappen, zet de verwarming boven alleen aan als het echt heel koud is, hebben spaarlampen, ik doe veel op de fiets, we kopen niet meer als nodig is zodat we weinig weggooien... En toch zijn de maanden vaak nog erg lang! Ohja, en we hebben ons tv abonement opgezegt, scheelt weer 16 euro in de maand en we kijken toch zelden tv.

7. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    klopt!

aanbiedingen van shampoo/tandpasta in de gaten houden, en groot inkopen als er weer een aanbieding is

andere besparingen zijn al genoemd

8. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ff de zoekfunctie gebruiken, hier zijn echt al heel vaak topic over geweest waar dan ook echt goede tips in staan!

Tuurlijk zijn ook nieuwe tips welkom he, altijd leuk om te lezen en horen.

Moet zeggen dat ik kwa bezuinigen oplet met de verwarming, kunstofkozijnen heb laten plaatsen. Maar ook zorg dat ik bijvoorbeeld voor 2 dagen kook.
    Voor de kleine man koop ik de "iets goedkopere" kleding bijvoorbeeld hans textiel en h&m terwijl Kyana, die een heel seizoen hetzelfde aankan, juist wat vaker merk kleding krijgt omdat het langer mooi blijft. Uiteraard heeft zij ook net zo goed kleding van h&m hoor, is verder niets mis mee.
    verder; auto laten staan en op de fiets. maar daar zijn wij gewoon niet goed in.
    Je kan op veel dingen besparen. Zo zal ik nooit naar centerparcs gaan zonder dat het een aanbieding is, dus zo besparen op een vakantie oid.

Deel Deze Pagina