Wat vinden jullie??

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by Draak, Apr 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Draak

Draak Bekend lid

Mar 31, 2009
    675
    2
    18
    Ergens in NL
    Hallo Allemaal,

Ik heb sinds 1 april een nieuwe baan bij een andere locatie van de instelling waarbij ik werk.
    Ik werk al 4 jaar bij deze instelling, en dan vanaf 1 april een nieuwe locatie.
    Deze locatie is echt net opgestart en ook pas open vanaf 1 april.
    Nu zit ik met het volgende,
    Mijn vriend krijgt over een tijdje een andere (betere) functie en als dat moment daar is willen we graag gaan proberen voor ons 1e kindje.
    Dit kan snel gebeuren maar kan ook nog maanden duren.
    Maar nu voel ik me aan de ene kant een beetje schuldig.
    Want de locatie is net nieuw en voordat alles dan een beetje op de rit is ben je toch al gauw 1 a 2 jaar verder.
    En dan zou ik mischien over een tijdje aan komen dat ik zwanger zou zijn.
    Ik weet dat het allemaal nog even kan duren, doordat het nog niet echt bekend is wanneer mn vriend die baan krijgt en het er natuurlijk aan ligt aan hoe snel ik zwanger ben.
    Maar ik zit hier wel mee..
    Aan de ene kant denk ik..ze hebben pech, werk er al 4 jaar (bij de instelling dan) en hebben helemaal niks gevraagd over mn toekomst plannen tijdens mn sollicitatie gesprek.
    Maar aan de andere kant vindt ik dat ik het niet kan maken..

Maar wat vinden jullie?
    Kan ik het maken om over een tijdje zwanger te raken? en er geen rekening mee te houden dat dit echt een nieuwe locatie is?
    Of vinden jullie dat ik het idd niet kan maken?

Ik hoor het graag :)

groetjes

2. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Natuurlijk kan je dit gewoon maken!!!!
    Het is jou leven en als jij/jullie iets graag willen hoef je daarbij echt geen rekening te houden met je werk!Zouden ze ook niet bij jou doen waarschijnlijk ;)
    Ik zou het iig niet doen!(het rekening houden), anders kan je overal wel rekeing mee gaan houden!Succes!

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

Hoi Draak,

Ik vind dat wanneer jullie voor een kindje willen gaan je dat gewoon moet doen. Ik zit eigenlijk in een soortgelijke situatie. Ik ben afgelopen maandag bij een nieuwe baan begonnen en wij zijn ook bezig voor een kindje. Mocht ik deze maand zwanger raken dan kan ik me voorstellen dat t voor mijn nieuwe werkgever misschien niet zo leuk is, maar ja, ik denk dan: "jammer dan." Wij willen dit heel graag en ik stel mijn eigen geluk echt wel voor dat van mijn werkgever.

Ik kan me wel voorstellen hoor dat je in dubio bent, maar meisje....kies voor jezelf. De werkgever denk vaak ook zijn eigen belangen en dat moet jij dus ook doen; aan je eigen belang denken.

Oh ja, en natuurlijk heel veel plezier en suc6 in je werk!!

4. Draak

Draak Bekend lid

Mar 31, 2009
    675
    2
    18
    Ergens in NL
    Hee Meiden!!

super dat jullie zo snel gereageerd hebben!
    En ben blij met jullie meningen ;)
    Want zelf heb ik ook zoiets van doeeeiii ik moet doen wat ik zelf wil..maar aan de andere kant denk ik ook weer teveel na over wat andere er van vinden!
    Moet ik gewoon niet doen..en wat jullie al zeggen, ze houden waarschijnlijk ook geen rekening met mij..

Heel erg bedankt!!

En Mermaid: Jij ook heel veel succes en plezier met je nieuwe baan!!
    hopen dat je snel positief mag testen:D

Liefsss Draak

5. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik vind dat je naast je werk ook een prive hebt ( dat hoef ik niet te vinden.. dat heb je gewoon) Wat jij daarin doet dat is jullie "pakkie-an" en als jullie een kinderwens hebben.. zou ik er gewoon voor gaan..

Ik herken het wel een beetje.. Ik ben augustus vorig jaar in een nieuw team begonnen en kort na ons trouwen bleek ik al zwanger terwijl ik zelf had gedacht dat dat ook maanden op zich zou laten wachten.. ( overgewicht, net met pil gestopt, niet zo vaak "actief"..)

Mijn half jaar contract liep half november af.. toen ik vroeg of het verlengt werd of ik weer verder moest solliciteren wist ik nog niet van de zwangerschap af.. het contract is met een jaar verlengd, met mogelijkheid tot vast daarna.. Nog geen 8 weken later vertelde ik mn manager dat wij een kleintje verwachten en ik na het zw.verlof stop met werken.
    Ik heb me toen ook best wel schuldig gevoeld, maar aan andere kant... het kan ook zo zijn dat je ineens tegen een heel andere werkgever aan loopt, een baan vind die je veel uitdagender lijkt en t loon iets hoger en waar je meer werkplezier denkt te hebben..
    Mijn manager zei ook "Tja.. dat is het risico van t aannemen van jonge dames, die hebben vaak een kinderwens.."..

En daarmee was mijn schuld gevoel eigenlijk ook in 1 keer helemaal weg!

6. afrola

afrola Fanatiek lid

Aug 7, 2008
    3,434
    2
    38
    Utrecht
    Hoi Draak,

Net als de anderen zeggen vind ik ook dat je er gewoon voor moet gaan als je daar zelf aan toe bent. Je hebt je lichaam niet in de hand. Soms ben je gelijk zwanger en soms duurt het maanden of jaren...
    Tsja en werkgevers die vrouwen in de vruchtbare leeftijd aannemen weten idd dat er een risico is dat ze zwanger raken. Maar je kunt ook gewoon ziek worden of besluiten van baan te wisselen of een carriere switch te maken. De meeste werkgevers gaan er gewoon goed mee om. Voor 4 maanden zullen ze een vervanger moeten zoeken oid maar daarna kun je weer gewoon werken. 4 maanden lijkt ook wel meer dan het is!

Succes met het nemen van een beslissing!

Groetjes,
    Afrola

Share This Page