Goedeavond, Ik heb een vraag ik zal eerst wat achtergrondinfo geven. Aansluitend aan mijn verlof had ik vakantieuren opgenomen tot14-7-2016 Helaas was ik niet beter en nog ziek als gevolg van complicaties van bevalling. Hierdoor ben ik in de ziektewet gekomen van het uwv. Ik heb een afspraak gehad met arbo arts en die wil dat ik ga starten met 6 uur per week. Ik zou starten met een.therapie en omdat ze me.nog niet verwachtte op het werk ivm vakantie die ik had opgenomen. zou ik dus niet meteen beginnen, dus eigenlijk3 weken later dan de arboarta wilde (bleek achteraf dat ik volgens hem per direct beschikbaar ben) dit was niet duidelijk gecommuniceerd. En dus ook niet met het uwv gecommuniceerd. 2 weken later (na het gesprek) wam p&o met de mededeling dat ik de 6 uren die ik moest reintegreren met terugwerkende kracht moet inzetten als vakantieuren. Dit is dus niet gecommuniceerd ook in de eerste rapportage van de arts stond dit niet en Aangzien het uwv mijn maandsalaris betaald, hoe kan het zo zijn dat ik dan alsnog vakantieuren moet opnemen. En hoe wordt miin salaris dan berekend?
Beste Kareltje2015, Wat een vervelende situatie voor je. Je wilt nu weten of je je vakantie-uren nog moet opnemen en hoe je salaris berekend wordt. Ik begrijp uit je verhaal dat je na de Zwangerschaps- en bevallingsperiode nog niet hersteld was van de bevalling. Je kwam toen in de Ziektewet. Aansluitend aan je bevallingsverlof had je ook vakantie opgenomen, maar dit ging niet door in verband met je ziekte. Nu heeft de arbo-arts je hersteld gemeld per de datum van het bezoek aan de arbo-arts. Je geeft aan dat je daarvan niet op de hoogte was en dat je nu toch je vakantie-uren moet opnemen voor deze periode. Als je na de bevalling nog ziek bent, dan wordt de re-integratie met de werkgever/arbo-arts van de werkgever afgestemd. Als hierover onduidelijkheid of verschil van mening is, dan is dat iets tussen jou en je werkgever. UWV controleert alleen of de ziekmelding inderdaad ten gevolge is van de zwangerschap/bevalling. Als je het niet eens bent met de herstelmelding, dan kan je bij UWV een deskundigenoordeel aanvragen . Wij geven dan een oordeel over o.a. of je je eigen werk kunt doen. Wij kijken dan naar de geschiedenis en beoordelen wat er gebeurd is. Wij geven geen advies over hoe het verder moet. Zie hier voor meer informatie. Als je herstelmelding teruggedraaid wordt, dan loopt de betaling van de Ziektewet uitkering gewoon door. Blijft de herstelmelding staan, dan zal je met je werkgever moeten overleggen over de op te nemen vakantie-uren. Ik wens je veel sterkte in deze situatie. Met vriendelijke groet, Petra [FONT="]UWV Webcare Team[/FONT]