Uitzendbeding

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Bebis, 19 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bebis

Bebis Actief lid

3 mrt 2015
    189
    52
    28
    Hoi UWV! Ik werk als uitzendkracht en heb een uitzendbeding. Wat ik begrijp is dat ik wel zoals elke andere werknemer recht heb op zwangerschapsverlof. Geldt dit ook als mijn contract eerder dan het ingaan van het verlof wordt beeindigd? En kan ik na het verlof terugvallen op een uitkering (als ik in de tussentijd nog geen baan heb gevonden) of moet ik zonder uitkering op zoek naar een nieuwe baan? Bedankt!!

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Hallo Bebis,

Als je in dienst bent bij een een werkgever, in jouw situatie een uitzendbureau, dan heb je bij zwangerschap recht op zwangerschaps- en bevallingsverlof (WAZO). Ligt je uitgerekende of werkelijke bevallingsdatum binnen 10 weken na het einde van jouw contract? Dan heb je ook recht op WAZO.

Ontvang je nadat je uit dienst bent gegaan een WW-uitkering? Dan kun je vanuit je WW-uitkering WAZO aanvragen. Ben je na jouw zwangerschapsverlof nog werkloos? Dan kun je een WW-uitkering of verlenging van je WW-uitkering aanvragen. Hier lees je alle voorwaarden om in aanmerking te komen voor een WW-uitkering.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap!

Met vriendelijke groet,

Jantina
    UWV Webcareteam

Bebis vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina