Contract niet verlengd

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by StephanieEmma, Nov 14, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. StephanieEmma

Aug 17, 2021
    23
    40
    13
    Female
    Hoi Allemaal

ik heb een vraagje
    Ben bijna 8wk zwanger en heb vrijdag gehoord dat mn contract niet verlengd word 31dec
    Dat betekend dus dat ik op zoek moet naar wat anders

omdat ik al een ‘gevoel’ had heb ik al sollicitaties lopen, maar ik merk aan mezelf dat ik eigenlijk eerlijk wil zijn naar een nieuwe werkgever en dus ook wil vertellen dat ik zwanger ben, als ik bijv januari 2022 zou beginnen ben ik al bijna 4 mnd

nu is het andere stukje dat ik van mn vorige zw bekkeninstabiliteit heb gehad, vocht vasthouden, diabetes en veel
    Hoofdpijn en migraines.. ik ben nu ook erg misselijk wat ik niet herken van mn vorige zw en zit ik er ook erg over te twijfelen om me ziek te melden omdat ik eigenlijk mn lichaam negeer, maar dit eigenlijk zo niet kan..

ik zoek eigenlijk wat advies/tips
    Mn werkgever zal vast denken dat ik me snel ziek meld omdat ik geen zin meer heb om te werken, maar dat is absoluut niet aan de orde..:

2. Loeskaz

Loeskaz Bekend lid

Oct 10, 2020
    818
    624
    93
    Female
    Jeetje wat vervelend zeg!

Ik heb geen ervaring met zwanger een baan zoeken, maar wilde even hart onder de riem steken qua zwangerschap. Mijn tweede zwangerschap verliep echr mega zwaar en erge bekkeninstabliteit en derhalve ook veel eerder gestopt met werken. Deze derde zwangerschap was ik daar super bang voor en al direct aangegeven bij werk ook dat ik waarschijnlijker sneller uit zou vallen.

Raar maar waar, ik ga er nu fluitend doorheen (los van griepje nu). Dus probeer je niet teveel vast te houden aan hoe slecht het vorige keer was, dat hoeft nu gewoon echt niet meer te gebeuren!

3. Achterkantvandemaan

Dec 31, 2020
    7,876
    8,040
    113
    Hi, HR professional hier.
    Een ding: als je je niet goed voelt door zwangerschap, meld je alsjeblieft (deels) ziek. Je kindje en jouw rust en gemoedstoestand zijn vele malen belangrijker dan je werk. Jouw werkgever krijgt de loonkosten gewoon vergoed van het UWV en zou daarvan eventueel vervanging kunnen regelen.

In het ergste geval ga je ziek uit dienst, als je ziek blijft tot 1 januari. En dat is ook niet gek of raar, en ook daar hoef je je niet schuldig over te voelen. Je ontvangt 100% loondoorbetaling van je werkgever tot 1 januari. Daarna ontvang je dit van het UWV, tot einde bevallingsverlof. Dus qua inkomen zou je er niets op achteruit gaan als je je ziek zou melden.

Ik begrijp ook dat solliciteren lastig is als je zwanger bent. Maar weet dat er bedrijven zijn die daar goed mee om kunnen gaan. Zo hebben wij iemand aangenomen die eerst nog met verlof ging :) en na bevallingsverlof begon met werken bij ons. Kan allemaal als je maar de juiste werkgever weet te vinden.

Share This Page