ik snap het ff niet meer??

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door bumpie, 23 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bumpie

bumpie Niet meer actief

hoi hoi,

per 5 december krijg ik een ww uitkering. Dit omdat mijn werkzaamheden via pgb zijn gestopt. Ik heb een oproepcontract bij een kdv sinds 25 februari 2011. Die uren die ik daar maakte waren altijd al extra naast mij inkomsten van pgb werkzaamheden. Mijn baas daar zegt dat die inkomsten nu ook gewoon extra zijn naast mijn ww uitkering... klopt dit? Niet dat ik straks alles terug moet betalen.

Hoe gaat dat straks bij mijn ww uitkering? Moet ik die uren opgeven. Waarschijnlijk krijg ik daar in april of augustus een vast contract. Tot die tijd zijn de uren wisselend maar dat waren ze voordien ook. Maar toen niet veel ingevallen omdat ik in de ziektewet zat en zwangerschapsverlof. Nu kan ik dus wel invallen. Ik heb geen werk en kan dus de gehele week. Maar ik zal nooit een hele week daar kunnen werken. Zoveel uren hebben ze nooit.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Bumpie,

Als het goed is heb je bij de aanvraag van de WW-uitkering aangegeven dat je meerdere werkgevers hebt. Dan heb je ook opgegeven hoeveel uren je bij beide werkgevers werkte. Van beide dienstverbanden wordt het gemiddeld aantal uren berekend.

Voor het gemiddeld aantal uren van de PGB krijg je WW. Je mag dan het gemiddeld aantal uren van je oproepcontract blijven werken zonder dat dit invloed heeft op de WW. Als je méér uren gaat werken bij je oproepcontract worden de extra uren gezien als vervangende arbeid. Deze worden gekort op het aantal uren van je WW-uitkering.

Iedere 4 weken moet je met een inkomstenformulier opgeven hoeveel uren je hebt gewerkt (als oproepkracht). UWV berekent vervolgens of je uitkering moet worden gekort.

Actuele informatie vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. bumpie

bumpie Niet meer actief

Toen ik mijn ww aanvraag heb gedaan. Wist ik nog niet dat ik deze week en volgende week word opgeroepen. Heb er toen 0 uren ingevuld terwijl dat niet zo is.

Hoe kan ik dit nog doorgeven?

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Bumpie,

Als je in november nog uren hebt gewerkt volgens je oproepcontract.
    Dan is dit van invloed op het gemiddelde aantal uren dat je mag werken zonder dat het gevolgen voor je WW-uitkering heeft.

Ik adviseer je contact op te nemen met UWV telefoon (0900-9294).
    Je geeft dan aan dat er een wijziging is. En dat die van invloed kan zijn op de beoordeling van je WW-aanvraag.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina