Contract nog niet getekend, waar zit ik aan vast?

Discussion in 'De lounge' started by maja82, Sep 29, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

2. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
  3. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

Sep 10, 2014
    1,748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Misschien kan de vakbond je meer duidelijkheid geven over de rechten/plichten die je op dit moment hebt?

4. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Ik ben geen lid van de vakbond. Of zeg ik nou iets heel stoms en is iedereen dat?:)

5. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Ik ga eerst aanhoren wat zijn plan is. Wil hij dat ik weer kom dan geef ik (voor de 100e keer...) aan dat ik daar niet toe in staat ben. En ik wil er verder ook met hem dan niet meer over praten, hij schuift het in mijn schoenen dat hij niet rondkomt qua bezetting terwijl ik ziek thuis zit en er zo juist extra druk op legt. Dan maar een onafhankelijke derde inschakelen, want zo komen we er niet uit.
    Ik weet alleen niet wie die derde dan zou moeten zijn.. P&O? Bedrijfsarts? Vertrouwenspersoon?

6. debora21

debora21 VIP lid

Jul 4, 2007
    12,280
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik zou eerst p&o bellen over de proeftijd. Heb je die niet dan de bedrijfsarts inschakelen. En eigenlijk ook je ontslag indienen want anders zit je er nog een maand aan vast, morgen is het de eerste van de maand weer.

En verder een dikke knuffel!

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja maar je moet jezelf ook niet in een paar maandjes weer over de kop werken... Daar schiet ook niemand wat mee op.
    Zou wel op tijd aan de bel trekken.. Desnoods door je ziek te melden.
    Al snap ik je bezwaren.. Ik zou zelf niet anders zijn vrees ik.
    Maar van een afstandje.. Zeg ik: zorg datje niet weer langdurig ziek thuis komt te zitten. Daar heb je echt vooral jezelf en je gezin mee.

(Ev als ik je verhsal zo lees... Heb jij meer fatsoen dan je werkgever :) )

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Die zijn alledrie in dienst van dezelfde werkgever.... (En dus niet onafhankelijk... Al zouden ze het officieel wel moeten zijn natuurlijk)

Je kunt qua proeftijd in ieder geval vragen stellen bij het juridisch loket.
    (En evt als je die hebt.. Bij je rechtsbijstandsverzekering)

9. joma

joma VIP lid

Jan 24, 2007
    28,689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    ik zeg gewoon de ziektewet in jij bent belangrijker dan hun daar heb je straks niks meer mee te schaften je weet wat het is en je wilt het niet nog een keer ik heb ook een burnout door werk gehad en nee ik zou het nu voor zijn...en nou ja wat kan die je maken dan als je thuis zit?? ja ontslaan nou prima toch!! dat wil je nu toch???

10. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Jullie zeggen eigenlijk wat iedereen om mij heen ook zegt.
    Ik heb met P&O gebeld en ze de situatie uitgelegd. Niks naars over de teamleider gezegd hoor, alleen dat we er niet uitkomen samen en andere ideeën hebben.
    De personeelsadviseur zei dat het voor mij pleit dat ik de ziektewet niet in wil en ik gewoon het recht heb om er mee te stoppen. Ze snapt ook dat ik nu niet op kantoor kan komen op deze manier en hoe ik mij voel.
    Ze gaf aan dat zij dit ging oplossen met mijn teamleider. Ik zei dat dat niet nodig was aangezien ik dit nog met hem zou bespreken maar ze was aardig resoluut en ging dit oplossen voor me.
    Nou belde de teamleider mij eind van de dag en we hebben inhoudelijk niet gepraat omdat het hier spitsuur was en we dus niet rustig konden praten. Hij vroeg mij wel of ik nog had nagedacht, dat maakt mij aan het twijfelen of P&O wel met hem heeft gesproken. Ik bel morgenvroeg dus eerst hen weer op voordat ik met de teamleider ga praten.
    Gaat hij weer aan me lopen trekken, meld ik me per direct ziek en wil naar de bedrijfsarts. Ik lig hier verdorie wakker van, wil het afsluiten.

11. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Per 1-1-2015 mag er geen proeftijd meer gehanteerd worden op een half jaar contract (al geldt dit niet voor jongeren onder de 18 jaar, daar mag het straks nog wel) en er is nog iets veranderd, maar weet ik zo niet uit mijn hoofd. Je moet dus echt even contact opnemen met het juridisch loket.

Wat ik echter niet helemaal begrijp; ik lees dat je werk (fijne baas of niet) heel zwaar is.
    Toch besluit je om weer dit werk te gaan doen en binnen een maand zit je weer thuis. Hoewel je baas klinkt als een eikel zonder enige fatsoen in zijn donder, ik snap wel dat hij flink baalt. Dan bekijk ik het even puur zakelijk hoor.

Ik kan er natuurlijk flink naast zitten, maar ik snap echt niet dat je opnieuw bij deze baas weer bent begonnen.

12. Sallie

Sallie VIP lid

Sep 27, 2008
    8,257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Wat lastig zeg! Ik ben nu wel benieuwd wat voor werk het omgaat eigenlijk.. (a)

13. Astre

Astre Niet meer actief

Succes met bellen straks. ik hoop voor je dat er een oplossing komt en dat je het kan gaan afsluiten.

14. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Ik heb voordat ik hier kwam werken 2 gesprekken gevoerd met de teamleider waarin ik heb aangegeven dat ik hier ben stukgelopen op o.a. de werkdruk en verantwoordelijkheden. Er zou een nieuwe werkwijze zijn ontwikkeld waardoor dit veel minder zou zijn. Deze werkwijze is wel ontwikkeld maar wordt nog niet toegepast. Dat is mij niet verteld. Er is niks veranderd, terwijl hij heeft gezegd dat dat wel zo is.
    Er speelt nog meer maar dat kan ik hier niet uitleggen.
    Als ik dit allemaal van te voren had geweten was ik er nooit aan begonnen..

15. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Hulpverlening;)

16. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Dankje, dat hoop ik ook.
    Vannacht weer geen oog dichtgedaan. Ben constant bezig mijn ademhaling rustig te houden, heel vervelend.

17. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Opzegtermijn mag bij een halfjaarcontract sowieso maar max 1 maand zijn.

Succes vandaag!

18. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Ik had me op het ergste voorbereid dus had helemaal de bibbers maar was vastberaden standvastig en rustig te blijven.
    Was hij poeslief:) Heeft vast op zijn donder gehad of nagedacht.
    Het is afgehandeld, heel fijn. Ik heb weer lucht.

19. debora21

debora21 VIP lid

Jul 4, 2007
    12,280
    0
    36
    Noord Brabant
    Fijn maja!

20. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508