Hallo, Ik ben momenteel zwanger en heb een vast contract via een beveiligingsbedrijf. Momenteel zit ik deeltijds in de ziektewet en werk daardoor erg weinig maar krijg alles uitbetaalt met aanvulling van ziektegeld. Vanaf 1 dag voor mijn zwangerschapsverlof zal mijn werkgever mij beter melden. Vervolgens heb ik recht op 16 wk zwangerschapsverlof. Daarna neem ik 6 weken eigen verlof op (omdat in die periode mijn werkgever mij niet mag ontslaan) Daarna wil mijn werkgever mij ontslaan, maar dan met 2 maanden doorbetaalde loon waarbij ik niet meer hoef te werken. Dus t/m juli heb ik inkomen. Vervolgens zou ik vanaf 1 aug 2012 de ww in moeten (mits ik nog geen ander werk gevonden heb natuurlijk) Maar hoe wordt mijn ww dan berekend? Kijkt het uwv naar mijn volledig loon ook al neem ik op het laatst vakantie op enzo maar wel uit de zw ben? of wordt er vanuit gegaan de maanden voor mijn zw verlof toen ik nog ziek was (want dat is de laatste keer dat ik werk) Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Beste Loes1980, De hoogte van de WW-uitkering is gebaseerd op je inkomen. Hiervoor nemen we een periode van één jaar voor je eerste werkloosheidsdag. UWV neemt hiervoor je Sociale Verzekeringsloon en deelt dit door 261 (werkbare) dagen. Als je in deze periode door ziekte of verlof een lager inkomen hebt gehad. Dan slaan we deze periodes over en nemen we een eerdere vergelijkbare periode. Het dagloon dat hieruit komt is de basis van je uitkering. De eerste twee maanden ontvang je van dit bedrag 75%. De restduur van de uitkering ontvang je 70% van je dagloon. Actuele informatie over alles waar je op moet letten bij ontslag vind je hier. Ik wens je van harte beterschap en een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare