zwanger worden?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Daantje85, 14 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    #1 Daantje85, 14 nov 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 nov 2009
    Ik heb afgelopen woensdag te horen gekregen dat mijn contract wel verlengd wordt. Krijg naar alle waarschijnlijkheid weer een jaar contract. We willen ook graag een tweede kindje. Maar wat is nu wijsheid... ben bang dat ze dan gaan denken als ik nu op korte termijn zwanger zou mogen raken dat we het 'expres' gedaan hebben. Snappen jullie wat ik bedoel?
    Wat zouden jullie doen?

2. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    allereerst gefeliciteerd met je verlening!
    je kunt toch niet 'expres' zwanger worden? Je weet namelijk nooit hoelang het duurt voordat het raak is! En als het goed is weet iedereen dat, dus ook je baas!
    Ik zou gewoon lekker aan de slag gaan, als jullie dat graag willen, zal ik het niet laten afhangen van wat de baas zou vinden...

Succes!

3. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ja, ik zou er gewoon voor gaan. Ik heb straks ook een nieuwe baan (al wel een vast contract) en na een half jaar willen wij toch ook echt weer gaan klussen. Jammer dan. Je bent er hoogstens 4 maandjes tussenuit, zo erg is dat toch ook weer niet?

4. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    nee daar hebben jullie helemaal gelijk in, maar ben zo'n muts die zich dat natuurlijk weer aantrekt (hoezo onzeker).
    Manlief zij dat ook al... mijn collega's zijn dan wel minstens 2 keer zo oud als mij maar hebben wel allemaal kinderen dus waarschijnlijk zullen ze het ook wel snappen enzo. Maar toch omdat ik bij een eerdere baas zo onredelijk ben behandeld toen ik zwanger was (zwaar werk veel buk werk terwijl ik liep met een ischias, en in mijn verlof kreeg ik dus te horen dat ik niet meer terug hoefde te komen) ben ik een beetje voorzichtiger

5. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    als je dat bij je vorige werkgever heb meegemaakt, snap ik dat je natuurlijk voorzichter bent! Maar kies gewoon voor jezelf! Als jullie nou eenmaal nog een kinderwens hebben.. ga ervoor!
    en een werkgever wéét, dat als ie vrouwen in dienst heeft, dat ze zwanger kunnen worden!

Ga ervoor meid!

6. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    thnx voor jullie berichtjes! Denk ook wel dat we ervoor gaan hoor, maar blijft toch altijd ergens in je hoofd zo'n stemmetje zitten ;)

7. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik snap je wel hoor, heb dat ook wel gehad bij de 1e.
    Maar, er zijn zoveel banen en zoveel bazen ;)
    Volg je hart!

8. wendii88

wendii88 Niet meer actief

ik heb precies hetzelfde, mijn contract word in januari verlengd en we zijn nu bezig voor een tweede :D maar ik zeg mooi niks tot ik mn contract binnen heb...

9. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

gewoon doen hoor

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Absoluut voor gaan als jullie een 2de zou willen, en je niet laten tegenhouden door je werk! :)

11. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Ik zou me daar ook niet door laten tegenhouden, gewoon je hart volgen!

12. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.298
    6.217
    113
    Wel ff je verlenging zwart op wit krijgen, ik had mondeling wel toegezegd gekregen, en nu krabbelen ze terug, want ja 'toen wist ie nog niet dat ik zwanger was'. Maar verder: ervoor gaan!

Deel Deze Pagina