Contract stopt waar mijn verlof in hoort te gaan.

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Cynthia85, 29 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cynthia85

Cynthia85 Bekend lid

4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Hoi hoi..

Het zit zo: Ik ben in september begonnen met een BBl opleiding, ik werk 36 uur en 1 dag school. Ik ben er dus achter gekomen dat het veeel te zwaar is en dat ik het niet vol hou. Ik ben met mijn werkgever overeengekomen dat ik per 7 nov stop met mijn opleiding, en verder werk tot februari,( dan zou mijn verlof ingaan ) en dan stopt mijn contract. Kan ik nu wel via het uwv een zwangerschapsuitkering aanvragen? Ik heb gelezen dat ik daar wel recht op heb vandaar.
    Groetjes....

2. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Ja, je hebt recht op uitkering via UWV, zou even contact opnemen, het is een 100% uitkering.

3. Jansen

Jansen Bekend lid

6 nov 2005
    588
    0
    0
    Patries roept iets te snel geloof ik ;) Er zijn wel voorwaarden aan verbonden natuurlijk. Bijvoorbeeld dat je een x aantal weken voor je verlof gewerkt moet hebben. Op de site van het uwv kun je alles nalezen.
    Succes

4. Cynthia85

Cynthia85 Bekend lid

4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Ik heb even geinformeerd bij het UWV en inderdaad heb ik recht op 16 weken WAZO uitkering. Maar daarna ben ik natuurlijk werkloos dus zou ik dan bij het cwi moeten informeren?

5. Elisabeth1981

23 sep 2006
    42
    0
    0
    Jongste bediende
    Niekerk
    Dat lijkt me wel. Zij kunnen je wel verder helpen. Als je een bepaalde periode aaneengesloten (half jaar geloof ik) hebt gewerkt, heb je sowieso nog recht op een WW-uitkering volgens mij...

Deel Deze Pagina