Weet iemand hier al raad mee? Ik werk 24 uur voor de baas en ongeveer 16 a 20 uur pw als zelfstandige met een klein ondernemersschap regeling. Krijg je door de klein ondernemerschap regeling nog wel een zwangere en zelfstandige uitkering van het uwv? En geld dit zoiezo nog ondanks dat ik ernaast ook voor de baas werk? Bij mijn eerste werkte ik enkel voor mezelf met btw plicht en toen kreeg ik netjes de zez uitkering. Wie weet heeft iemand dit al meegemaakt?
Of je kor krijgt doet er in principe niet toe, maar wel hoe hoog je inkomen is. Van de site van uwv: Zelfstandige en in loondienst(Klik om in te klappen) Bent u zwanger en werkt u als zelfstandige? En heeft u ook nog een baan in dienstverband? Of heeft u nog een uitkering bij UWV? Dan kan het zijn dat u recht heeft op meerdere zwangerschapsuitkeringen. Voor uw werk als zelfstandige vraagt u zelf de ZEZ-uitkering aan via Mijn UWV. Voor uw werk in dienstverband vraagt uw werkgever een WAZO-uitkering aan bij ons. Als u een WW-uitkering heeft, vraagt u zelf een WAZO-uitkering aan via Mijn UWV. Heeft u recht op beide uitkeringen, dan berekenen we het totaalbedrag van de 2 uitkeringen. Is dit totaalbedrag hoger dan uw totale inkomsten? Dan verlagen wij uw ZEZ-uitkering, zodat de 2 totaalbedragen gelijk zijn. Houd er rekening mee dat de ZEZ-uitkering niet hoger is dan het wettelijk minimum(jeugd)loon.