Contract verleging automatisch vast contract?

Discussie in 'De lounge' gestart door Pomm, 3 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. A2CA

A2CA Niet meer actief

Als de baas van je man niks zegt, en je man ook niet en ze zijn 3 maanden verder na de datum dat het contract is afgelopen, heeft hij recht op een vast contract, dat is verplicht. Had mijn vriend namelijk ook, helaas ging dat bedrijf failliet.

2. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    @Manyana, dat is echt niet zo hoor! Tenzij dat specifiek in zijn contract of CAO stond ofzo, maar volgens het Arbeidsrecht is het in elk geval niet zo.

3. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Je moet even het contract van je man er op nalezen, hier staat het precies in.

Er zijn nog heel erg weinig bedrijven die direct naar een jaarcontract een vast contract geven (helaas). Mijn partner heeft het tig jaar geleden wel gehad.

Tegenwoordig is het bijna altijd zo dat er in het contract staat dat hij na een jaar verlengt zal worden met dezelfde contractsduur. Voor mensen boven de 26 is dit max 3 keer een jaarcontract en dan moet er een vast contract komen. Volgens mij mag er onder de 26 nog een extra jaarcontract bijkomen (maar dat weet ik niet helemaal zeker).

4. woezelenpip

woezelenpip Actief lid

12 jun 2011
    220
    0
    16
    Drenthe
    In de horeca kun je zelfs 5x een jaarcontract krijgen..
    Fijne CAO...

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Een contract wordt stilzwijgend verlengd onder dezelfde voorwaarden en voor dezelfde tijdsduur, gewoon opnieuw een jaarcontract dus.

6. Gazy

Gazy Niet meer actief

Misschien moet je man zijn baas even bellen? ;)

Deel Deze Pagina