Als de baas van je man niks zegt, en je man ook niet en ze zijn 3 maanden verder na de datum dat het contract is afgelopen, heeft hij recht op een vast contract, dat is verplicht. Had mijn vriend namelijk ook, helaas ging dat bedrijf failliet.
@Manyana, dat is echt niet zo hoor! Tenzij dat specifiek in zijn contract of CAO stond ofzo, maar volgens het Arbeidsrecht is het in elk geval niet zo.
Je moet even het contract van je man er op nalezen, hier staat het precies in. Er zijn nog heel erg weinig bedrijven die direct naar een jaarcontract een vast contract geven (helaas). Mijn partner heeft het tig jaar geleden wel gehad. Tegenwoordig is het bijna altijd zo dat er in het contract staat dat hij na een jaar verlengt zal worden met dezelfde contractsduur. Voor mensen boven de 26 is dit max 3 keer een jaarcontract en dan moet er een vast contract komen. Volgens mij mag er onder de 26 nog een extra jaarcontract bijkomen (maar dat weet ik niet helemaal zeker).
Een contract wordt stilzwijgend verlengd onder dezelfde voorwaarden en voor dezelfde tijdsduur, gewoon opnieuw een jaarcontract dus.