Goedemiddag, ik ben in Maart 2013 mijn baan in loondienst kwijtgeraakt en heb tot September 2013 een volledige ww uitkering gehad. Van September 2013 tot Februari 2014 heb ik een ww uitkering gehad en daarnaast ben ik begonnen met werken als gastouder, ik maakte gebruik van de startersregeling en kreeg dus minder ww. Sinds Februari werk ik volledig als gastouder (zzper). Ik wil me graag via het uwv vrijwillig verzekeren voor de ziektewet maar zag net dat dit moet binnen een jaar na werkloosheid zijn, betekend dit dat ik me niet meer kan verzekeren voor de ziektewet? En waar kan ik uitzoeken wat deze verzekering zou gaan kosten mocht dit nog wel kunnen?
Beste Cvm1985, Je wilt weten of je een vrijwillige verzekering voor de ziektewet bij UWV kunt afsluiten. Ben je volledig als zelfstandige gaan werken en werk je niet meer gedeeltelijk in loondienst? Je moet je dan tijdig aanmelden voor de vrijwillige verzekering. Dit is binnen 13 weken nadat de verplichte werknemersverzekering via je werk of uitkering is gestopt. Zijn deze 13 weken verstreken? Je kunt bij UWV dan geen vrijwillige verzekering voor de ziektewet meer afsluiten. Algemene informatie over de vrijwillige verzekering vind je op deze pagina. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare