Ben zwangen en heb 0 uren contract.

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Dorientje101, 30 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dorientje101

Dorientje101 Actief lid

29 dec 2011
    470
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Allemaal

Ik heb een vraag.

Ik ben nu 6 week zwanger . maar ik heb een 0 uren contract . werk gemiddeld 20 a 25 uur per week. Hoe gaat dat met zwangerschap verlof kwa betaling ?

En stel mijn baas en baasin zijn niet blij met mijn zwangerschap en plannen mijn nog maar 10 uur per week in en dan? wat gebruikt er dan met mijn zwangerschap verlof?

Hoop dat mensen mijn info kunnen geve.

Groetjesss

2. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

Hallo,

ik zou even UWV bellen deze weten precies alle antwoorden (heb ik ook gedaan) zat in het zelfde schuitje alleen kon ik al vanaf 8 weken niet meer werken.

3. Makkie

Makkie Niet meer actief

ik had dat ook en toen ik met verlof ging namen ze het gemiddelde over de 3 maanden daarvoor hoeveel ik verdient had en dat was mn uitkering.

4. Dorientje101

Dorientje101 Actief lid

29 dec 2011
    470
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb uwv gebeld en ze berekenen de laatste 4 week voor je zwangerschaps verlof.... ben zo bang dat me baas en baasin gewoon me de laaste paar week heel laag gaan in plannen met als vervolg bijna geen zwangerschaps verlof geld :( dat is het nadeel van 0 uren contract :x

5. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    zou ook ff uwv bellen stel ze plannen je die 3 maanden bijna niet in dan kan het zijn dat je recht hebt op een zwangeren uitkering.

6. Dorientje101

Dorientje101 Actief lid

29 dec 2011
    470
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee helaas , ze bekijken de laaste 4 weken vertelden ze me en als je dan weinig ingeplant word ja dat is een nadeel van 0 uren contract ..en krijg je alleen die uren betaald wat je die laatste 4 weken gewerkt hebtt :x:(:(

Vind echt heel grom dus als je baas en baasin er echt niet meer eens zijn en plannen je laaste 4 weken nog ff 0 uur in krijg je gewoon niks vind het heel vaag :(

7. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Als jij gewoon je werk goed doet zullen ze je heus niet minder gaan inplannen. Hun betalen namelijk jou uitkering niet maar het UWV dus je werk nu heeft daar geen last van zm :)

8. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    tot wanneer loopt je contract dan?

9. Dorientje101

Dorientje101 Actief lid

29 dec 2011
    470
    0
    0
    NULL
    NULL

Indd daar ga ik ook maar van uit !! ik maak me zo vooraqf al te druk haha.. we zullen tegen die tijd wel zien ;)

10. Dorientje101

Dorientje101 Actief lid

29 dec 2011
    470
    0
    0
    NULL
    NULL

Heb wel vast contract , maar op 0 uren basis.

11. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    Ik had dat bij de jongste ook..volgens mij is het ook per werkgever verschillend, maar bij mijn weten kregen we het gemiddelde van de laatste 3 maanden betaald. wat helemaal mooi ws, die laatste 3 maanden had ik nog meer gewerkt als daarvoor;)

12. daisy185

daisy185 Lid

28 jan 2013
    58
    0
    6
    Ik heb dus hetzelfde probleem, ben er net achter gekomen dat ik zwanger ben maar werk ook op basis van een 0-uren contract in de ko . De ene week werk ik 36 uur en de andere week helemaal niets. Als ze echt alleen de laatste 4 weken bereken dan pakt het vaak niet heel gunstig uit voor zwangeren vrouwen aangezien je dan niet echt meer lekker full-time kunt werken lijkt mij.

Heb je dan niet recht op een aanvullende uitkering ofzo?

13. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Als ik jullie was even goed uitzoeken wat je rechten zijn via UWV en andere routes.

14. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'zwangerschap en werk'

15. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

als je 5 uur minder werkt in de week dan kun je een gedeeltelijke ww aanvragen. dat zou eventueel een tussen oplossing zijn mochten ze je te weinig in plannen maar dat moet je ff op de site precies na pluizen.

Deel Deze Pagina