Hoi, Ik ben op het moment 23 weken zwanger van mijn 2e kindje! 9 maanden geleden ben ik bevallen van mijn eerste zoontje. Bij de zwangerschap van mijn zoontje had ik last van mijn stuitje, ben daarvoor ook bij de fysio geweest. Het heeft wel wat geholpen maar ben er nog niet vanaf. Na mn bevalling kon ik niet meer lopen en daarom weer naar fysio geweest en het ging weer aardig goed. Nu ben ik dus 23 weken zwanger en ik werk in de thuiszorg (huishoudelijke hulp). Ik merk met de dag dat mijn stuitje weer erger word en het uitstraalt door mn hele bil/been. Daarvoor ga ik nu weer een afspraak maken bij de fysio. Ik heb een hele aardige buik al (wat ik bij mn zoontje op het laatst had, heb ik nu met 23 weken al). Dus ik kan niet op de grond liggen en uitgebreid onder banken en of stoelen stofzuigen... (waarvoor ik dus eigenlijk kom bij de mensen omdat ze die dingen zelf niet meer kunnen) Nu zien mijn clienten ook dat het een stuk zwaarder word voor mij en bellen dus de zorg dat ik het niet meer ga redden. Ook willen mijn clienten, mij een aantal dingen niet meer laten doen. Zoals ramen lappen (want dan moet je op een trap enzovoort) Als ik van de trap af val,zien hun dat als hun verantwoordelijkheid. Terwijl ik thuis ook de ramen sta te lappen op een trap... Ik wil heel graag door werken en ben totaal niet van het aanstellen... (met volop weeën deed ik nog lachend de deur open voor de verloskundige) Maar ik merk nu toch echt dat het wel erg zwaar word. Zodra ik in mn bed lig, kan ik niet meer omdraaien omdat ik zo ontzettend last heb van dat stuitje. Mijn verloskundige zegt maar steeds, fysio! Maar ik weet nu al dat dat niet gaat werken. Ik weet niet precies hoe het zit, omdat ik dit vorig jaar niet zo erg had! Mijn vraag is dus eigenlijk, als ik aangeef bij mijn werkgever dat ik dit niet meer ga redden, plannen zij mij gewoon niet meer in. Dus heb ik ook geen geld (0 uren contract) Dus ik zou echt in de ziektewet moeten, wil ik geld krijgen... Hiervoor heb je een verklaring van je verloskundige nodig toch? Heeft iemand wel eens mee gemaakt dat ze dit niet kregen van de verloskundige? Omdat die zegt dat het allemaal wel gaat... Ik ben namelijk niet van het zielig doen. Ik weet namelijk dat als ik volgende week naar mn VK moet, dat ik zeg dat alles goed gaat alleen wel beetje last van mn stuitje...(zij zegt dan weer FYSIO) (het is misschien ook niet zielig doen, maar ik hou me altijd groter dan ik ben) Of heeft er iemand tips? Van harte welkom!!!! Mvg
Je werkgever heeft alleen de zwangerschapsverklaring nodig. Zij kunnen daarmee de aanvraag voor ziektewetuitkering ivm zwangerschap indienen bij UWV. Vooralsnog heb je geen verklaring nodig van je VK waarin wordt gezegd dat je niet meer mag/kunt werken. Dat is nl aan de arbo-arts van je werkgever.