Contract verlenging in verlof

Discussion in 'De lounge' started by Pinkblossom, Feb 25, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

Jun 29, 2016
    2,042
    907
    113
    Mocht het hier niet goed geplaatst zijn excuus daarvoor!

Ik vroeg mij het volgende af:

- 14 september ga ik met zwangerschapsverlof
    - 4 november ben ik uitgerekend
    - 11 november loopt mijn contract af, ze moeten hem omzetten in een vast contract of geen vast geven

In principe is mondeling al toegezegd dat ik gewoon een vast contract krijg maar dit was nog voor mijn nieuwe zwangerschap.

Ik heb er verder wel vertrouwen in dat ik daar gewoon kan blijven werken en ze mij een vaste aanstelling gaan geven aangezien ik de enige ben die 4 dagen wilt blijven werken met 2 of meer kinderen

Nu vraag ik mij af in hoeverre ze mijn contract gewoon kunnen laten verlopen tijdens mijn verlof.
    Officiëel gezien kan dit toch gewoon en zijn ze mij helemaal niets verplicht?

2. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

Jun 22, 2013
    1,507
    202
    63
    Female
    Zeeland
    Ik zit in een soortgelijke situatie! Helaas!
    In principe kan het contract gewoon beëindigd worden. Uiteraard niet met als reden je zwangerschap ;) maar als ze echt van je af willen, dan valt er natuurlijk altijd wel een reden te bedenken.

Ik heb er voor mezelf ook vertrouwen in dat mijn contract wordt omgezet naar vast, maar soms bekruipt me ook het 'stel-dat-gevoel'!

tessa321 likes this.
  3. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,067
    17,022
    113
    Dit inderdaad....

Hier overigens een positieve ervaring :) Op 30-12 met verlof gegaan, 09-02 uitgerekende datum, laatste tijdelijke contract liep af op 01-02, is tijdens m’n verlof omgezet naar een vast contract:thumup:

Hopelijk krijgen jullie ook een vast contract! :)

Pinkblossom and Edith1987 like this.
  4. Betsy

Betsy Niet meer actief

Ze hoeven geen reden te bedenken. Een tijdelijk contract kan gewoon aflopen vanwege rechtswege. Zwanger of niet.

Uiteraard mogen ze het gewoon verlengen in je verlof. Laten we hopen dat jullie gewoon alle twee een vaste aanstelling krijgen.

DastyQueen and Pinkblossom like this.
  5. Neilia

Neilia Niet meer actief

Dit scheelt mij typen.

Ook hier een positief bericht.. mijn contract werd tijdens mijn verlof ook verlengd :)

Pinkblossom likes this.
  6. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

Jun 29, 2016
    2,042
    907
    113
    Dat geeft moed haha

We gaan maar uit van het positieve!

7. Draakje01

Draakje01 Niet meer actief

Je kan ook een gesprek met je werkgever hebben hierover. Lijkt me geen gekke vraag of ze nu, ivm je zwangerschap, van mening zijn verandert wbt je contract.

Zou ik iig doen.

8. Dalysa

Dalysa Fanatiek lid

Nov 29, 2014
    1,365
    571
    113
    Dat zullen ze echt niet zeggen hoor, dat het komt door de zwangerschap. Dan verzinnen ze wel iets anders als ze van je af willen, bedrijfseconomische redenen bijvoorbeeld.

9. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,067
    17,022
    113
    Inderdaad, een werkgever zal er nooit voor uitkomen dat de mening veranderd is dóór de zwangerschap.

Daarnaast lijkt het me ook wat vroeg om met 4 weken zwangerschap dit op je werk te bespreken. Denk dat de meeste vrouwen toch liever nog een aantal weken langer wachten.

10. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,815
    2,674
    113
    Ik zat vijf jaar geleden in precies dezelfde situatie. Was ervan overtuigd dat ik mocht blijven, maar helaas werd mijn contract toch niet verlengd. Vanwege mijn verlof was er een vervanger aangenomen voor 40u per week, en toen bleek er na mijn verlof zogenaamd ineens toch niet genoeg werk voor ons beide.

11. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Ik kreeg ook een vast contract, net voor mijn verlof!

12. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

dat hoeft helemaal niet einde contract is einde contract daar is geen reden voor nodig!

Betsy likes this.
  13. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

Jun 29, 2016
    2,042
    907
    113
    Ik ga het natuurlijk ook niet nú al zeggen :)

14. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Mijn contract verloopt 1 mei 2018, en ben eind maart uitgerekend ik zit dan dus nog midden in mijn verlof.
    In mijn contract staat dat deze niet verlengd word (om te voldoen aan een nieuwe regelgeving) en ben dus heel benieuwd wanneer ik te horen krijg of ik een nieuw contract krijg (is mondeling namelijk wel toegezegd.)

15. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,067
    17,022
    113
    Nee dat snap ik, maar dat was het advies wat iemand hierboven gaf, dat is waar ik op reageerde:thumup:

Pinkblossom likes this.
  16. Dalysa

Dalysa Fanatiek lid

Nov 29, 2014
    1,365
    571
    113
    Dat klopt, indien ze wel een reden opgeven als jij er om vraagt dan zullen ze niet zeggen dat het door de zwangerschap komt.

17. Draakje01

Draakje01 Niet meer actief

Was niet mijn advies om dit nu al te doen natuurlijk, misschien niet duidelijk in geweest. Lijkt me idd een beetje voorbarig.

18. Banana

Banana Fanatiek lid

Jun 29, 2014
    2,045
    621
    113
    Zoals hier al is gezegd, je hebt nu een contract met einddatum. Hij eindigt van rechtswege. Krijg je vast? Helemaal top! Wordt het niet verlengd? Dat kan zonder opgaaf van reden.
    Hier ook een positief verhaal: in 2014 een vaste aanstelling gekregen in mijn zwangerschap. Was nog niet met verlof.

Ik hoop dat je ook een vaste aanstelling krijgt straks!

Pinkblossom likes this.
  19. LizMe

LizMe Fanatiek lid

Aug 7, 2016
    3,870
    2,551
    113
    Misschien niet heel vriendelijk maar ik zou eens kijken of je het op de mail kunt krijgen dat ze je contract willen verlengen tot vast. Ook al hoeven ze geen reden om te geven voor het niet verlengen je kunt dan altijd een melding maken dat jij het idee hebt dat het door je zwangerschap kwam.

Pinkblossom likes this.
  20. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

Sep 13, 2013
    1,100
    197
    63
    Female
    Ze kunnen het inderdaad zomaar niet verlengen, zonder reden. Mijn contract verloopt anderhalve week voor mijn uitgerekende datum en dan moet hij wirden omgezet in vast. We gaan het meemaken. Ze zijn in ieder geval erg blij met me

Pinkblossom likes this.

Share This Page