Ik zou je werkgever om een intentieverklaring vragen als hij al heeft toegezegd dat je vast krijgt. Iets verzinnen als nodig voor een (nieuwe) hypotheek ofzo. Het geeft natuurlijk geen garantie, maar als hij dan als je vertelt zwanger te zijn ineens terugkrabbelt heb je toch iets op papier staan en is hij je wel degelijk een verklaring verschuldigd.
Daar heb je volgens mij niet veel aan. Volgens mij geeft een werkgever daarmee alleen aan dat men wel/niet van plan is een contract te beëindigen. Bij een tijdelijk contract is geen sprake van beëindigen, want dat loopt gewoon af. Hier trouwens een vast contract gekregen in mijn verlof. Succes!
Neen, een intentieverklaring is een verklaring die je werkgever geeft dat hij de intentie heeft jou een vaste aanstelling te geven. Deze heb je nodig als je een hypotheek zou willen maar nog geen vaste aanstelling hebt. Laat een werkgever maar eens uitleggen waarom hij voor het bekendmaken zwangerschap nog zeker genoeg was om een intentieverklaring af te geven, en na het bekendmaken ineens niet meer. Natuurlijk zal het juridisch weinig waarde hebben, maar je kan het je werkgever er wel moeilijker mee maken.