goedemorgen, het gaat er waarschijnlijk toch van komen dat mijn man voor 80 tot 100% word afgekeurd... hij is niet instaat door ziekte voor onze kinderen te zorgen als ik werk.. nu hoorde ik dat je beiden moet werken om in aanmerking te komen voor kinderopvangtoeslag.. we kunnen niet zonder deze opvang.. maar helemaal zelf betalen is geen optie. is daar een regeling voor??? het staat er niet heel erg duidelijk op de site van het uwv... ze spreken over "in sommige gevallen"heb je daar recht op... maar in dit geval? gr Jose
Beste Jose, De kinderopvangtoeslag wordt verstrekt door de belastingdienst. Deze pagina op de website van de belastingdienst geeft inderdaad aan dat beide ouders dienen te werken om in aanmerking te komen. Voor meer informatie kun je het beste met de belastingtelefoon bellen op 0800-0543 Als aanvulling wil ik je wel graag meegeven dat als je man een uitkering van UWV (gaat) ontvangen en hij een re-integratieactiviteit via UWV volgt hij wel bij UWV een vergoeding kinderopvang kan aanvragen. Actuele informatie vind je hier. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare