werkgever gelooft het niet

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by gwndaphnetjuh, Jun 22, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. gwndaphnetjuh

gwndaphnetjuh Actief lid

Jan 8, 2013
    173
    0
    0
    werk in een winkel
    tilburg
    zit met een probleem
    ben nu iets meer als 13 weken zwanger en heb het bekend gemaakt aan mijn werkgever dat ik zwanger ben en ook nog eens van een tweeling.
    nu wil deze werkgever die overigens nieuw is in het bedrijf mijn zwangerschap niet geloven.
    ik heb echo's meegenomen en hij beweert dat ik de naam enzo gewoon veranderd heb.
    weet echt niet waar hij dit allemaal vandaan haalt en net of je hier om gaat liegen.

nou mag ik van de gynaecoloog van het ziekenhuis geen zwaar werk meer doen en niet veel tillen heb dit met ze besproken en willen mijn verhaal gewoon niet geloven.

Nou is in april 2014 mijn contract afgelopen en denk zelf dat dit niet verlengd word.
    moet dan een vaste aanstelling krijgen.
    Als deze niet verlengd word krijg ik dan wel gewoon een uitkering of iets dergelijks.

Maar hoe kan ik deze problemen het best oplossen?
    Iemand enig idee misschien.

Alvast bedankt,

2. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Je kan toch een zwangerschapsverklaring vragen?

3. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Ja idd vraag een zwangerschapsverklaring van de gyneacoloog of verloskundige.
    Wat stom dat ze je niet geloven....

4. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Wat een rare baas... Zwangerschapsverklaring vragen en evt kijken of je een arbo arts kan bezoeken

5. Kaatje87

Kaatje87 Fanatiek lid

Dec 2, 2011
    2,602
    125
    63
    Wat raar van je werkgever! ik zou idd ook een zwangerschapsverklaring vragen aan je verloskundige!

6. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

Sep 18, 2012
    2,188
    150
    63
    Die krijg je toch altijd na de 12 weken? Je werkgever moet die hebben om je zwangerschapverlof aan te geven.

7. Kelly1771

Kelly1771 Actief lid

Dec 28, 2008
    335
    0
    0
    Zuid Holland
    Wat belachelijk ,heb hier geen woorden voor wat een kinderachtige man

Wil hij zo macht uitoefenen ofzo :S

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,555
    528
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Pffff..... wat is dat voor kl*jo zeg :$ Ik zou zsm bij je VK/gyn een zwangerschapsverklaring aanvragen plus een gesprek met jullie arbo-arts. Met de arbo-arts kan je dan overleggen over je werkzaamheden.

9. Samba2013

Samba2013 Bekend lid

Jan 27, 2013
    693
    0
    0
    NULL
    NULL
    zwangerschapsverklaring aan je gyn vragen

en je baas is een lul :)

10. MamaR

MamaR Fanatiek lid

Jul 4, 2010
    3,420
    17
    38
    Wat een loser! Ik zou nog niet eens de moeite nemen om per direct een zwangerschapsverklaring te overhandigen. En als je aangepast werk moet doen en je krijgt het niet, lekker met de Arboarts overleggen en die domme baas van je gewoon, als het nodig is, vertellen wanneer je met verlof gaat.

Als je contract niet verlengd wordt dan krijg je inderdaad een (tijdelijke) uitkering.

11. Luja

Luja Niet meer actief

Een behoorlijke ja!

12. gwndaphnetjuh

gwndaphnetjuh Actief lid

Jan 8, 2013
    173
    0
    0
    werk in een winkel
    tilburg
    een zwangerschap verklaring heb ik ook ingeleverd bij hem.
    maar hij zegt allemaal dat ik dit gekopieerd heb.
    ben op een oproep aan het wachten van de bedrijfsarts.

13. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

Feb 14, 2013
    3,605
    1,913
    113
    Misschien zijn er meer dingen gebeurd waardoor hij je niet gelooft? Kan me niet voorstellen dat een werkgever zomaar zoiets verzint als "je hebt de namen veranderd".

Hoe dan ook, die zwangerschapsverklaring kun je krijgen en daarmee toon je aan dat je echt zwanger bent.

14. Derbi

Derbi Niet meer actief

Ik vind dit een raar verhaal.

15. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik ook. Wie verzint er nu een zwangerschap? Waarom zou je überhaupt denken dat iemand dit doet.

Je overhandigt toch altijd een zwangerschapsverklaring? ;)

16. Derbi

Derbi Niet meer actief

Nou meer in de zin dat een ziekenhuis niet zomaar een zw. verklaring geeft voor de grap en dat die baas dat dan niet zou geloven. Heel raar dit.

17. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Vind het ook een raar verhaal.

Kan me niet voorstellen dat iemand bij het zien van een zwangerschapsverklaring zegt dat het verzonnen is, net als alle andere dingen zoals een echofoto.

Ik heb het idee dat er eerder iets is voorgevallen, waardoor je baas je niet gelooft. Klopt dat?

Is het trouwens gebruikelijk om met 13 weken al rustig aan te moeten doen qua tillen etc.? Weet niet hoe dat bij tweelingen is, maar ik dacht dat vrouwen alleen meer controles kregen en dat ze eerder met verlof moesten?

Hoop dat je eruit komt met je baas!

18. Derbi

Derbi Niet meer actief

Klopt! Ik mocht zolang het ging alles doen. En een gyn kan ook alleen een advies geven, wat niet bindend is.

19. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

Sep 24, 2012
    2,256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Vind het inderdaad een behoorlijk aparte reactie van je baas. Krijg ook de indruk dat er eerder iets moet zijn voorgevallen wil iemand zo reageren. Mocht dit niet het geval zijn, dan vraag ik me af wat deze man mankeert. Ben benieuwd naar een antwoord van ts.

20. Sweety88

Sweety88 Actief lid

Sep 14, 2012
    160
    0
    0
    NULL
    Heerlen
    Wat voor soort werk doe je dan?
    En heb je zelf een idee waarom je baas zo doet?
    Dit klinkt echt raar...beetje GTST achtig.
    Als er niks tussen jullie is voorgevallen, is hij wel erg brutaal!

Share This Page