Dames, Ik ben zo tussen de 35 en 40 haha en ik zit er aan te denken om een opleiding verpleegkundige te gaan doen. Maar is dat niet veel te laat? Zijn er meer moeders laat begonnen met een opleiding?
Ik ben iets jonger, 28. Maar ik ben ook onlangs (vorig jaar oktober) begonnen met een opleiding. VIG/MMZ. Ik wil hierna ook door voor de opleiding verpleegkundige. Ik heb ook klasgenoten van 50+ dus ik vind je zeker niet te oud. Zou er gewoon voor gaan!
Je bent toch nooit te oud om te leren? Ik ben 37 en ben nu bezig met een cursus boekhouden, hierna ga ik waarschijnlijk MBA doen en daarna mogelijk nog een hbo opleiding en/of weer aan het werk, daar ben ik nog niet helemaal over uit. Ik kom uit de paramedische zorg, ruim 10 jaar in gewerkt en ben sinds de zwangerschap van de jongste thuis bij de kindjes. Even pas op de plaats en bedenken wat ik wil. Als ie straks naar school gaat dan kan ik weer fulltime naar school en/of werken. Dan ben ik waarschijnlijk al over de 40 als ik aan het werk ga, maar dan kan ik toch nog wel wat jaartjes vooruit hoop ik
Je hoort steeds vaker dat mensen later nog een opleiding starten. Wat dat aan gaat: zeker doen, je moet zo lang werken nog! Ik zit zelf ook te twijfelen om over 3 jaar een andere HBO te gaan doen. De kids gaan dan allebei naar de basisschool. Nadeel is wel dat deze fulltime is. Iemand ervaring met HBO fulltime qua leeftijden? Ik ben tegen die tijd 33 en ben bang dat ik dan bejaard ben tussen alle jonge studenten
Waarom laat? Ik ben 30 en volg de VIG en wil graag als kindjes op school zitten HBO v doen. Zeker in de zorg is werk zat en het is een mooi beroep. Overigens zitten er 50 plussers in mijn klas. Ik dacht als een van de oudste binnen te komen maar ik ben de jongste.
Hmm..ik ben 46 en rond bijna mijn opleiding sociaal maatschappelijk dienstverlener af en de volgende studie ligt al weer te wachten.
Ik vind het zeker niet te oud. Ik ben 34 en wil ook de opleiding verpleegkundige volgen. Alleen het vinden van een BBL plek is nog best lastig.
Ik ga in augustus beginnen aan een opleiding voor medewerker sterilisatie van medische hulpmiddelen in het ziekenhuis. Is een 2 jarige opleiding en ik ben 44 jaar . Wel spannend want het is inmiddels alweer een heel aantal jaren geleden dat ik naar school geweest ben. Ik kom trouwens ook uit een totaal andere bedrijfstak
Ik ben 31 en ook pas begonnen met een hbo deeltijd opleiding. En in mijn klas zitten ben ik nog 1 vd jongste. Scheelt dat iedereen gelijkgestemd en gemotiveerd is. Ik zeg doen!
Zeker doen! Ik ben tussen de 30 en 35 en zit in mijn 2e (van de 3) jaar van de HBO-V opleiding. Met mijn vooropleiding kon ik deelnemen aan een verkort traject waarbij ik 3 dagen per week werk en 1 dag per week les heb. Beste keuze ooit!
Heb je zorg ervaring? Dan kan je dat van uit je werk doen toch? Ik heb toen gekeken en bij de meeste opleidingen moet je de eerste twee jaar in BOL doen of een VIG diploma hebben. En dan moet een werk plek zo te vinden zijn
Ja, ik werk al 11 jaar in de zorg. Probleem is dat ik in juni begin bij een andere werkgever. Daar zat ik in de selectieronde voor bbl verpleegkundige, maar ben helaas niet geselecteerd. Ik ga er alsnog werken en als ik voor die tijd niks gevonden heb, probeer ik het volgend jaar nog een keer.
Mijn schoonzusje gaat dit toevallig doen, ze is 31 en heeft 2 jonge kinderen (9 maanden en bijna 3 jaar). Is dan betaald werken/leren en de opleiding wordt ook betaald. Als je partner flexibel is of je hebt genoeg opvang mogelijkheden dan zou ik het zeker doen. Ik heb er zelf ook over nagedacht maar de wisselende diensten icm de kinderen, en mijn lichamelijke gesteldheid (rugklachten) waren voor mij reden om het niet te doen..
Als jij dat graag wil gewoon doen. Ik zou nog zoveel opleidingen willen doen en als ik geen stages zou hoeven doen zou ik dat zeker doen. Dus als je dat allemaal ziet zitten ga ervoor
Ja ik! 1 mei jaar stage gelopen. Binnenkort alles inleveren en dan gaan afstuderen. Slopend, maar wel de moeite waard! over dat stage lopen. Ik zag het ook niet zitten maar ik ben van baan gewisseld en dat is gewoon betaald mijn stage geworden. Dus werk/stage