contract/voorwaarden/aansprakelijkheid bij ZZPers

Discussie in 'De lounge' gestart door julia80, 24 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.295
    113
    Ik overweeg om me binnenkort aan te bieden als ZZPer bij een biomedisch bedrijf waar ik in het verleden in dienst ben geweest.
    Nu vraag ik me af of er een standaard is als je 'kantoor-achtige' werkzaamheden doet als ZZPer bij een externe partij. Dingen als de precieze voorwaarden en met name aansprakelijkheid zijn belangrijk om te regelen. Ook als ik op de KvK site/belastingdienst kijk zie ik dat het belangrijk is om duidelijk te hebben dat er geen werkgeversgezag is en dat het dus niet om een verkapt loondienst gaat (en opdrachtgever dus geen loonheffing hoeft te betalen).
    Op de kvk site staan ook modelovereenkomsten voor verschillende branches maar er staat niets bij dat voldoende aansluit bij wat ik zou gaan doen.
    Van een vriendin die als ZZPer in de bouw werkt weet ik dat er een standaard regeling is die meestal gebruikt wordt maar ik heb geen idee of dit ook in de technische of medische hoek zo werkt.

    Heeft iemand ervaring mee met opdrachten in dienst van een bedrijf doen en dan met name in de 'kantoorachtige' hoek?
    dank!
     
  2. Ballyss

    Ballyss Bekend lid

    18 aug 2018
    508
    598
    93
    Vrouw
    Ik heb een beroepsaansprakelijkheids verzekering, zoek daar eens op.
    Er zal geen modelovereenkomst zijn die perfect bij je aansluit, bij mij ook niet. Ik heb daarom de meest passende overeenkomst ietswat aangepast naar mijn situatie. Daarbij wordt er bij controle gekeken naar je daadwerkelijke werkzaamheden. Een werkgeversgezag is daar maar 1 punt van.
     
  3. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.295
    113
    Bedankt voor je reactie! En zijn er misschien hier nog meer mensen die als consultant of iets dergelijks werken?
     

Deel Deze Pagina