zwangerschapsverlof 15 uren contract beginnend

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Friesland90, 4 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Hallo,

Misschien een vreemde vraag, maar bij mijn zoontje had ik tijdens mijn verlof een 0-uren contract en kreeg ik uitbetaald van wat ik het gemiddelde bruto had gewerkt.

Nu heb ik een jaarcontract aangeboden gekregen voor 15 - 25 uur, wat 1 Juli ingaat. Krijg ik nu aan verlof weer het gemiddelde wat ik daarvoor gewerkt heb, of gewoon de 15 uren aan verlof uitbetaald?

als ze wel het gemiddelde nemen van een jaar, wat ik lees, krijg ik dus zeer weinig omdat ik daarvoor een studie deed en niet werkte, ik werk dan pas vier maanden.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

#2 UWV, 4 jun 2013
    Laatst bewerkt: 5 jun 2013
    Beste Friesland90,

UWV berekent je dagloon op basis van het SV-loon (SV = sociale verzekeringen) dat je verdiende bij de werkgever bij wie je werkte wanneer je met zwangerschaps- en bevallingsverlof (WAZO) gaat. UWV kijkt naar de twaalf maanden voorafgaand aan de maand waarin de WAZO begint.

Heb je korter dan één jaar bij je laatste werkgever gewerkt? Dan deelt UWV dit bedrag door het aantal dagen dat je tijdens je laatste dienstverband hebt gewerkt.

Met vriendelijke groet,

Martijn
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    houdt dat nu voor mij in dat ik het gemiddelde van de vier gewerkte maanden krijg? dus minimaal mijn 15 uren per week?
    of is dat nu anders sinds de nieuwe regeling per 01-06-2013?

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Friesland90,

UWV berekent je dagloon op basis van het inkomen dat je verdiende bij de werkgever bij wie je werkte toen je verlof begon.
    Heb je korter dan één jaar bij deze laatste werkgever gewerkt?
    Dan delen we dit bedrag door het aantal dagen dat je tijdens het laatste dienstverband hebt gewerkt.

Heb je dus 4 maanden bij deze werkgever gewerkt?
    Dan delen we dit totale SV-loon door het aantal werkbare dagen in 4 maanden.
    De uitkomst hiervan vormt je dagloon.

Dat ziet er dan zo uit:

Totale SV-loon : (4x21,75)=Dagloon

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina