Een opzegtermijn geldt alleen voor tussentijds opzeggen. Niet als een contract van rechtswege afloopt.
mijn contract zou 1 aug 2008 aflopen. Bij ons bij een een jarig contract is een opzeg termijn van 1 maand. Voor werknemer en werkgever. Mijn werkgever moest dus 1 juli 2008 mij laten weten of ik bij hen mocht blijven werken en dus een nieuw contract zou krijgen. Dat zijn de opzegtermijnen in cao VVT. Elke cao heeft andere opzegtermijnen per contractduur. Bij een vast contract is het opzegtermijn 2 maanden bij ons. www.abvakabofnv.nl of www.fnv.nl kun je verschillende cao's bekijken en waarschijnlijk ook die van jou. Goed dat je al iemand ingeschakeld hebt. Ik ben dus hier lid van omdat als ik juridische hulp nodig heb krijg ik deze gratis.
dit is niet overal zo... heel kort door de bocht kunnen ze ook pas op 30 juli aangeven dat ze je contract niet verlengen...
dan staat in mijn cao dat je een vast contract hebt daarom ben ik lid van een bond om ze aan hun cao te houden. Dit verschilt ook per cao. Bij mij gaven ze pas 13 aug aan je krijgt weer een jaarcontract terwijl ik op 1 aug uiterlijk mijn nieuwe contract binnen moest hebben! Ik heb officieel recht op een vast contract volgens mij cao. Nu ben ik geen zeikerd...maar dat kan wel komen als ik straks geen verlening krijg.
Chrissie91, had je je contract binnen moeten hebben omdat je jaarcontract was afgelopen op 1 augustus? Of zou dan de opzegtermijn zijn ingegaan? Als namelijk je jaarcontract is afgelopen op 1 augustus, dan zou ik een contract voor onbepaalde tijd "eisen".. dit omdat je soms toch wel meer recht op bepaalde zaken hebt (zoals bijvoorbeeld pensioen die je bij veel bedrijven wel opbouwd bij een vast contract maar niet bij een tijdelijk contract).
Hallo, Nou het goede nieuws is dat ze mij het contract wel moeten verlengen want die brief was voldoende als bewijs zei iemand van de rechtshulp. Dus gebeld naar werkgever al weten ze niet dat ik contact heb opgenomen met rechtshulp gaat ze ook niks aan. En ze wilde niet toch verlengen en toen had ik het over die brief dat zewel akkoord gingen met 16 uur. En toen was ze stil. En zei tegen mij kom volgende week naar werk dan praten we erover. En zei tegen haar het is mijn zwangerschapsverlof dus wil ik rust. En toen begon ze te slijmen. Nou ze zei ik bel je eind deze week op neem ik contact op met P&O en dan zien we wel. Dus ik zei nee ik wil vandaag antwoord. Dus werkgever heeft na 3 uren teruggebeld en zei ooh ik heb goed nieuws voor je we gaan toch het contract verlengen. Maar ik wist dat ze geen andere keuze hadden. Maar ze willen wel een contract aanbieden voor 6 maanden. Dus zei ze ben je het er mee eens, ik zei stuur die gegevens maar op dan zie ik wel. Dus kreeg ik een tel van rechtshulp van wat er nu is afgesproken met mijn werkgever en heb het verhaal verteld. Dus zei ze ik bel je morgen op of ze eigenlijk we het recht heben om mijn een contract aan te bieden van 6 maanden ipv 1 jaar. Dus morgen krijg ik wat te horen. Weet iemand of ze het recht hebben om een contract mogen aanbieden van 6 maanden omdat ik nu een contract heb van 1 jaar.? Terwijl beloofd was om mij een contract aan te bieden van 1 jaar? Gr
Onder de volgende voorwaarden kan een werkgever driemaal een tijdelijke arbeidsovereenkomst aanbieden zonder dat hij gebonden is aan de bepalingen die gelden voor opzegging: 1. de drie arbeidsovereenkomsten moeten elkaar opvolgen binnen drie maanden; 2. de totale duur van de arbeidsovereenkomst mag niet meer dan 36 maanden bedragen. Wanneer de termijn van 36 maanden wordt overschreden, ontstaat een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd. Dan geldt de laatste arbeidsovereenkomst als een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd op het moment dat de 36 maanden voorbij zijn. Dit is bepaald in artikel 7: 668a BW. Het mag dus totaal 3 keer... en ze mogen zelf bepalen voor hoe lang helaas..
Staat er niet aangegeven in het jaarcontract dat je nu hebt dat het volgende contract voor onbep tijd wordt? Zou je ook even naar kunnen kijken.