tijdelijk stopzetten ouderschapsverlof en daarna weer starten hoe met korting?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door p1982, 28 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. p1982

p1982 Niet meer actief

per 1 januari 2010 heb ik ouderschapsverlof voor dochter. Er werd gekeken naar het inkomen van 2009 en had dus inkomstenverlies dus ik kwam in aanmerking voor de korting van de belastingdienst.

Nu zet ik mijn ouderschapsverlof per 8 dec stop ivm zwangerschapsverlof nummer 2. Per 1 april 2012 moet ik weer beginnen en wil dan ouderschapsverlof weer opnemen

hoe zit het met de ouderschapsverlofkorting. Moet ik nu het loon van 2012 vergelijken met 2011 of is mijn oude situatie van krahct?

wie helpt mij

2. mamavane

mamavane Bekend lid

27 jan 2011
    687
    21
    18
    Hoi,

Dit kwam ik tegen:

De maximale ouderschapsverlofkorting die u kunt krijgen is het belastbaar loon uit het voorgaande jaar min het belastbaar loon uit het huidige jaar. Voor 2011 geldt dan het loon uit 2010 min het loon uit 2011. U kunt hiermee dus niet meer loon ontvangen dan u het vorige jaar ontvangen heeft.

Als uw verlof in het voorgaande jaar begonnen is, dan geldt als maximale ouderschapsverlofkorting het belastbaar loon uit het jaar voorafgaand aan het begin van het ouderschapsverlof. Dus stel dat uw verlof in 2010 begonnen is, dan geldt het loon uit 2011 min het loon uit 2009.

Hoe ik dit interpreteer, geldt dus je oude situatie

3. p1982

p1982 Niet meer actief

ja dat hoop ik eigenlijk ook omdat ik anders niet in aanmerking kom voor de korting
    en het is een onderbreking

Deel Deze Pagina