Ik heb een beetje een dilemma. Ik werk in de zorg en ik werk onregelmatige diensten. (avonden, weekenden, nachten) ik wil na m'n verlof terug naar 24 uur. Ik had gehoopt om dan 1 of 2 vaste vrije dagen in de week af te kunnen spreken zodat ik makkelijker opvang kan regelen. Opa's en oma's kunnen immers niet voor vast oppassen. M'n man krijgt een papa dag op de woensdag en werkt dan ma, di, do & vr. Ik weet mijn rooster ongeveer 2 maanden van te voren. Ik wil het liefst een kinderdagverblijf maar dat is haast onmogelijk denk ik omdat je daar vaste dagen door moet geven. En het zou heel erg zonde zijn om voor 4 dagen te betalen terwijl ik er steeds maar 2 gebruik. Hebben jullie ideeën of tips? Alvast bedankt
Ik weet niet of dat een optie is bij het kdv op het oog maar wij hebben flexible opvang. Ik werk ook in de zorg en heb wel wat vaste dagen maar niet altijd. Ik heb soms andere dagen nodig en dit moet dan een maamd van te voren worden aangegeven. Iets duurder zijn die flexile dagen maar geen hoofdprijs.
Wij hebben een gastouder. Echt ideaal. Je kan elke keer als je je rooster hebt doorgeven welke uren je opvang nodig hebt. Ze zijn je wel verplicht om 1 vast dagdeel vrij te plannen. Staat in je cao.
Flexibele opvang is bij heel veel kinderdagverblijven mogelijk hoor. Zeker als je rooster twee maanden vantevoren bekend is moet dat lukken.
1 roostervrije dag moeten ze je volgens mij geven hoor! Ik heb dan wel een roostervrije dag maar voor de rest is het onregelmatig... Daarom een gastouder. Ideaal! 1 mnd van te voren geef ik mn rooster door. Veel goedkoper dan flexibele opvang bij KDV. Zou er zeker eens over.nadenken.
Hoi, ik werk ook in de zorg en mijn man is militair. Wij hebben al jaren voor onze zoon een Gastouder. Het fijne van een gastouder is dat ze al om 0600 beginnen, de onze kan eventueel ook in het weekend en nachts oppassen. Je hebt recht op een vaste dagdeel vrij in het weekend.
Ik werk in de zorg en heb recht zoals eerder geschreven op1 vrij dagdeel. Wij hebben ook een gastouder,ideaal vooral omdat ik soms eens een dienst wil/moet ruilen en zij heel flexibel is.