"kerstboodschap"

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by Annemarie76, Dec 21, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    komende woensdag heb ik een leuke "kerstboodschap" voor mn collega's

Ik ga vertellen dat ik in verwachting ben.. Dit in overleg met mn manager die ik afgelopen woensdag op de hoogte bracht..
    Het heeft te maken met de zomervakantie-planning die deze week op tafel meot om hem half januari goed te kunnen keuren.. Als ik er vanaf half juni met allemaal V ( verlof) op zou staan en sommige collega's misschien moeten schuiven met hun vakantie roept het natuurlijk vragen op.. En probeer daar maar eens een logische verklaring voor te geven..
    Ik vertel het dus bij zo'n 9,5 week zwangerschap..

Aan de ene kant had ik graag gewacht, maar toen mn manager zei dat collega's er niet alleen in goede tijden zijn , maar wanneer nodig ook in slechte tijden, heb ik zoiets van "daar zit wel wat in.."
    Wanneer ik aangeef dat ik een dienst wil ruilen zodat het wat meer verspreid in de week ligt snappen ze het ook.. Ik zie dus even meer voordelen aan het vroeg vertellen dan nadelen..

Wat ik wel weer jammer vind is dat er best heel veel mensen het al weten maar bijvoorbeeld mn schoonfamilie niet.. Nu vind ik het ook geen nieuws om telefonisch te vertellen, anders hadden ze t al wel geweten hoor.. Maar eerste kerstdag gaan we ze verassen met "Opa en Oma Pluis" een boekje van Dick Bruna.. Ze snappen t vast direct! :D

2. JennyS

JennyS VIP lid

Dec 14, 2007
    6,001
    0
    0
    Analist
    Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.

En ja jammer dat het op werk zo moet gaan, alleen ben je het niet verplicht hoor ook al moet dat schema er nu al komen. Ze moeten het dan maar over een week of 3 maar omgooien. ook krijgt je werk geld voor jou afwezigheid en kunnen ze altijd nog iemand tijdelijk aannemen.

geniet er van

Gr Jenny

Share This Page