Ik weet niet of het hier goed staat maar dit heeft wel met mijn werk te maken dus zet ik het hier maar neer. Mijn dilemma. Voor mijn werk is het noodzakelijk dat ik zogenaamde permanente educatie punten haal. Nu geeft mijn werkgever die gelegenheid door drie keer per jaar een zomereducatie te organiseren. Andere optie is om cursussen te volgen maar die kosten geld, de zomereducatie wordt al centraal geregeld dus ze zijn niet echt happig op dergelijke dingen. Maar goed mijn dilemma is het volgende. De zomereducatie (vrijdag en zaterdag met overnachting) wordt altijd in de zomer gegeven, laatste weekend van juni en twee weekenden in september, centraal in het land, dus 1,5 uur rijden voor mij. De twee weekenden in september worden hem niet, dan ben ik met verlof. Het weekend in junu valt in de week voor mijn verlof. Ik ben dan dus 35 weken zwanger. Collega's zeiden al: nou als het voor je verlof valt (wil 4 weken vantevoren) dan kun je hier nog naar toe. Ik twijfel, zit er niet echt op te wachten dat er iets begint terwijl ik 1,5 uur van huis ben. Andere optie is om het te bekijken tzt hoe ik me voel. Ze zeggen hier: ach dan kun je helemaal niks meer doen, je kunt nog best wel wat hoor, ik kon een dag voor mijn bevalling nog wel werken. Daar gaat het mij niet om, ik ben ook niet van plan om helemaal niks te doen, mijn bezwaar is dat ik dan redelijk ver van huis ben zo laat in de zwangerschap. Het is mijn eerste dus ook geen idee wat mijn lijf doet. Wat zouden jullie doen? Wel gaan, zowiezo niet gaan of onder voorbehoud gaan? (ik voel me nou wel een zeur hoor, dat ben ik normaal gesproken echt niet )
Een dag zou ik wel durven met 35 weken, maar een overnachting niet. Ik zou tegen die tijd echt thuis willen slapen voor de zekerheid. Maar ik ben maar 1 mening en ik weet niet wat je rechten en plichten zijn.
Ik zou het ook niet aandurven hoor, een overnachting. Vraag je chef of je toch echt niet kunt overslaan. En hé, anders mogen zij jou naar de verloskamer brengen, zullen ze vast wel leuk vinden.
Ik ben nu 35 weken zwanger en zou het zonder problemen aandurven. Ik zou dan echter wel mijn man meenemen, zodat hij in de buurt is als het nodig mocht zijn.
Hoef je niet te betalen voor die zomereducatie en wel voor die cursussen? Dat zou ik wel een verschil vinden. En kun je die andere cursussen om je zwangerschap heen plannen?
Ik hoef niets te betalen, mijn werkgever vind het prettiger als je de punten op de zomereducatie haalt. De hele educatie wordt door de wg betaald dus al mijn andere collega's gaan er ook heen. Een cursus is dus extra ten opzichte van de educatie die ze toch al betalen. Mijn man zegt al: ga je maar 6 weken van tevoren met verlof, probleem opgelost haha. Mijn man kan niet mee, die heeft thuis ook zijn verplichtingen. Bedankt voor jullie mening. Ik ga er eens over nadenken.
Je hoeft niet te gaan, overwerken ben je van vrijgesteld tijden je gehele zwangerschap. Dus als je denkt dat je het niet trek gewoon niet doen!
Ik bedacht me nog: 1,5 uur rijden is op zich niet absurd ver. Misschien kan je 2 x heen en weer en dan 's nachts wel thuis slapen? Dat zou ik zelf wel aandurven.
Ik zou dat zo doen maar ik ging met 36weken nog 5 dagen op vakantie (8uur rijden vanaf huis) en ik ben met 38 weken bevallen. Ga niet thuis af te zitten wachten je kan net zo goed met 41 weken bevallen.