contract wordt niet verlengd

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by Wendy blesing, Jul 28, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wendy blesing

Wendy blesing Actief lid

Nov 8, 2014
    305
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Net te horen gekregen dat mijn contract niet wordt verlengd. Ik werk in de kinderopvang als vaste inval. en zou 13 januri 2016 een vast contract moeten krijgen.

Ze vertellen het me nu al, omdat ze het in mijn verlof niet willen vertellen.

Ik baal er wel van. Want mijn man heeft nog geen vast contract. En is ook maar afwachten. Daarnaast wil hij wat anders doen, vanwege bepaalde dingen op zijn werk. Dus vast zit er daar ook niet in denk ik.

Nu krijg ik tot januri zwangerschapsverlofuitkering. En erna natuurlijk recht op ww. Maar 3 maanden ongeveer denk ik. Na mijn verlof ben ik wel van plan om te solliciteren natuurlijk. Maar het blijft lastig. Invalwerk enzo zal lastiger worden met een kleintje.

2. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

May 29, 2013
    1,563
    46
    48
    Ah wat naar zeg :( snap dat je giga baalt. Wel goed dat ze het nu vertellen inplaats van straks in je verlof.
    Ik werk al een aantal jaren als min/maxer in de zorg (met mensen met een beperking) voor mij was het prima, kreeg ruim van te voren de dagen te horen dat ik kon werken & nu werk ik sinds een jaar op een vaste groep. Ik snap hoe lastig het is. Ik heb gelukkig nog een vast min/max contract gekregen.
    Balen zeg, & misschien switchen naar een andere richting? Of wil je in de kinderopvang blijven werken?

3. Wendy blesing

Wendy blesing Actief lid

Nov 8, 2014
    305
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik blijf het liefst in de kinderopvang. Maar ik ga na mijn verlof gewoon overal op solliciteren. Desnoods mac donalds tijdelijk (heb ik hiervoor ook een jaar gedaan)

En ik wil ook yoga gaan geven in sportscholen, of zelf wat beginnen. Ben bezig met een opleiding.

4. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

Apr 20, 2011
    8,087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Succes hopelijk kun je wat vinden, dit is wel balen. Zwanger solliciteren lijkt me wel lastig maar ook soms wel eens bijzonder positieve verhalen gelezen.

En mensen zeggen we kun je lekker van je kleintje genieten, nou ik hoorde vorige keer 6 wk na ik terug was dat ik niet mocht blijven en heb 5 mnd lang me toch ook wat naar gevoelt. Hier ook beiden geen vast contract, gehannes. Man had t ging bedrijf failliet..Zegt dus ook niet alles.

5. Micera

Micera Fanatiek lid

Jun 23, 2013
    3,296
    547
    113
    Ik ben gaan rondkijken voor een andere baan toen ik nog zwanger was. Toen er een leuke baan voorbij kwam solliciteerde ik vlak voor ik met zwangerschapsverlof ging. Ik werd uitgenodigd voor het 1e solliciatiegesprek pas kort na de bevalling. Dat was wel even pittig ;).

Maar... ik heb de baan gekregen! En ben direct na mijn bevallingsverlof gestart bij mij nieuwe baan. Toevallig genoeg ken ik nog een vrouw die precies hetzelfde meemaakte.

Ik zou dan ook aanraden: kijk al eerder naar functies, en stuur gewoon al een sollicitatiebrief. Wie weet heb je wel geluk en is het een goede match.

6. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik kwam thuis te zitten toen ik 30 weken zwanger was. 6 weken ww gehad en vervolgens zwangerschapsuitkering. in mijn verlof gaan solliciteren en ik direct een baan waar ik nu met heel veel plezier werk. Sterker nog, het is mijn droombaan :)! '

Van tevoren zag ik het somber in, vond ik het niks, spannend, geen zekerheid maar uiteindelijk is het echt meer dan goed gekomen!

Geniet nog even van je zwangerschap en er komt zeker wat moois op je pad!

7. Roni7888

Roni7888 Fanatiek lid

Jan 18, 2015
    3,122
    2,821
    113
    Female
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    Wat vervelend! Hopelijk vind je snel iets nieuws wat goed aansluit bij je thuissituatie!

Succes 😀

8. mopke

mopke Fanatiek lid

Aug 10, 2011
    1,841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Ik ook geen vast contract dus ik ben ook aan het solliciteren. Ik moet dit nu wel doen aangezien mijn verlof nog ver weg is. Ook ik kreeg het ruim op tijd te horen. 3 maanden voor aflopen.
    Ik zou idd mijn ogen open houden en gewoon solliciteren.

Share This Page