Zez en vrijwillig verzekerd

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Lyso, 25 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    Dag,

Ook ik heb een vraag waar ik zelf niet uit kom. Ik ben al 4 jaar als freelancer aan het werk. Voordat de Zez-regeling in werking trad, had ik zelf al een arbeidsongeschiktheids verzekering afgesloten. Ik heb daar toen op gelet dat deze ook zwangerschapsverlof uitbetaald. Dit is ongeveer 28000 bruto per jaar. Nu staat er in de folder van het uwv (over de zez regeling)
    Echter mijn verzekering loopt neit bij uwv, maar Achmea. Het is mijn niet geheel duidelijk of ik nu toch recht heb op de zez uitkering of niet? Bij mijn vorige zwangerschap, zei mijn boekhouder van niet, omdat ik meer al dan 65 euro per dag kreeg, maar ik vraag me dus af of dit klopt. Dit omdat ik verhalen hoor van mensen die wel allebei hebben gekregen.
    Alvast ontzettend bedankt

Met vriendelijke groet,
    Lyso

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Lyso,

Je wilt weten of je recht hebt op een ZEZ-uitkering van UWV. Je geeft al aan dat je vrijwillig verzekerd bent voor een bedrag hoger dan € 65,- per dag. In dat geval kun je geen aanspraak meer maken op een ZEZ-uitkering. Het maakt daarbij niet uit waar je vrijwillig verzekerd bent.

Actuele informatie vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team

www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina