gedeeltelijk ziektewet of uren in halen?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door soppie, 23 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soppie

soppie Bekend lid

31 mrt 2011
    836
    32
    28
    NULL
    NULL
    hallo,

ik zit met een vraagje wat betreft mijn zwangerschap en het aan mijn uren komen.

ik werk per week 22 uur (in een kledingwinkel) waarvan de vrijdag van 09:30 tot 21:00 uur. nu ben ik de 20 weken gepasseerd en ik kan gewoon niet meer die vrijdagavond werken. mijn verloskundige heeft aangegeven om die vrijdagavond dat ik niet kan werken de ziektewet gedeeltelijk in te gaan. nu was ik al op de hoogte dat ik niet verplicht ben om langer als 8 uur per dag te werken, maar mijn baas zegt dat als ik niet meer die vrijdagavond kan werken, dat ik die uren op een andere dag moet gaan inhalen.

wat zijn mijn rechten?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Soppie,

Je wilt graag weten of je werkgever gelijk heeft als hij zegt dat je de gemiste uren van de vrijdagavond op een andere dag moet inhalen. Ik kan je daar geen antwoord op geven. UWV heeft geen invloed op dergelijke zaken. In je CAO zijn de regels over ziek melden vastgelegd. Je kunt bij een vakbond, rechtsbijstand of het juridisch loket informeren wat je rechten in dit geval zijn.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team

www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina