@Josien, ik vind het in ieder geval geen onzin, maar laten we het er maar ophouden dat ik ook vanuit mijn loopbaan weet waar ik het over heb en dat we gewoon van mening verschillen Het maakt uiteindelijk ook niet uit, als het maar goed komt...
Vandaag viel mijn contract in de brievenbus!! Alleen nu ben ik het niet eens met 1 punt, wellicht iets kleins hoor waar ik over val maar.... Artikel 14: De werknemer verklaart van de werkgever te hebben ontvangen, dan wel bekend te zijn met: 1. de Collectieve Arbeidsovereenkomst. Nu heb ik dus geen CAO gekregen omdat deze nog niet aanwezig zijn, ik weet dus ook niet waar ik precies voor teken... Morgen maar eens over bellen
Maarja, als zij dat CAO hanteren...kan je niet anders (of zit ik er nu naast). Tenzij je dus niet tekent en op zoek gaat naar een andere baan met een ander CAO. *ze kunnen toch per werknemer geen uitzonderingen maken op CAO afspraken?*
@Elmo; Ik wil ook niet dat ze een uitzondering maken voor mij maar er blijkt dus nog geen CAO aanwezig te zijn. Kreeg een briefje bij mijn contract dat ze er nog mee bezig zijn en wanneer deze rond is dat je daar dan nog bericht over krijgt.
Dees, ik heb jaren op P&O gewerkt. Soms was de looptijd van de CAO verlopen en was men bezig met de onderhandelingen. Als intussen alle papieren CAO's op waren moesten de nieuwe medewerkers wachten op de nieuwe CAO. Maar de 'oude' CAO wordt gehanteerd tot er een nieuwe is. Is er geen digitale versie versie te vinden? Mogelijk dat personeelszaken een uitdraai voor je kan maken.
Als werknemer sta je echt niet zo zwak hoor. Zolang je kunt aantonen dat je een arbeidsvoorwaarden gesprek hebt gehad, en dat je echt aan het werk bent geweest voor dat bedrijf, sta je niet zwak in je schoenen. Het is dan zelfs andersom: zonder contract ben je wel in loondienst, maar heb je geen proeftijd en een contract voor onbepaalde tijd. Bewijslast is namelijk andersom: bedrijven moeten kunnen aantonen dat ze mensen NIET in loondienst hebben die WEL voor hun werkzaamheden verrichten (bijv bij detachering en zo), anders wordt iemand vrij snel aangemerkt als werknemer en moet er LH worden afgedragen.