Wie wist dit?

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by Saskiarica, Mar 19, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Saskiarica

Dec 6, 2006
    44
    0
    0
    Hoi,
    Misschien dat meer dames dit niet weten ik wist het in ieder geval niet. Ik dacht dat als je vier weken voor je uitgerekende datum verlof neemt en dan twee weken over tijd bent dat je dan nog maar 10 weken verlof zou hebben(in totaal 16 weken) Nu blijkt dat je recht hebt op 12 weken(dus in totaal 18 weken).
    Altijd handig om te weten zie de volgende link:

http://home.szw.nl/navigatie/rubriek/ds ... 54#5957100

Groetjes Sas

2. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ja is vrij bekend, maar lekker toch. als je overtijd bent heb je in totaal meer verlof.
    als je te vroeg bent houdt je recht op 16 weken.

3. Ien

Ien Bekend lid

Aug 11, 2006
    935
    0
    0
    Ik dacht ook dat je dan nog maar 10 weken zou hebben, heb ik geloof ik ook ergens gelezen.
    Hmm maar waar ook al weer?

Ik wist wel dat je sowieso 10 weken na de bevalling hebt, dus als je 6 weken voor de tijd verlof hebt opgenomen en je loopt dan overtijd, maar dacht dat het met 4 weken ervoor niet was.

4. wannabe

wannabe Fanatiek lid

Dec 17, 2006
    1,493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    ik wist het al , maar heb begrepen dat dit nog niet zo lang zo is.
    Wel lekker .
    4 weken van te voren verlof nemen, na 6 weken pas bevallen en vervolgens nog 12 weken vrij.

5. Ien

Ien Bekend lid

Aug 11, 2006
    935
    0
    0
    Ja idd lekker, het is echt zo (niet dat ik jullie niet geloofde hoor ;)) maar hier stond het ook:

5. Wat gebeurt er als ik eerder of later beval dan was verwacht?
    Het kan voorkomen dat je bijvoorbeeld twee weken later bevalt dan verwacht. Na de geboorte heb je altijd minimaal recht op 10 weken verlof. Als je vier weken van te voren met verlof bent gegaan, zou je 12 weken bevallingsverlof hebben gehad. In dit geval heb je alsnog recht op 12 weken bevallingsverlof vanaf de dag na de bevalling. In totaal kom je dan uit op achttien weken. Als je zes weken van te voren bent gestopt en het kind wordt een week te vroeg geboren, dan heb je vijf weken verlof voor de bevalling en elf erna. Je hebt altijd recht op minimaal zestien weken.

6. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Ja ik wist het wel. Beter toch! Krijg je zo 2 weken cadeau!

Groetjes Miep

7. Ien

Ien Bekend lid

Aug 11, 2006
    935
    0
    0
    Maar denk toch dat ik die 2 weken liever niet kado krijg. Om nou in augustus 2 weken overtijd te moeten lopen lijkt me ook niet wat.....

8. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    en dan iets wat niet goed is aan de regels

je bevalt voor je verlof in is gegaan...
    je verlof gaat in op de dag na je bevalling (16weken)
    je kindje ligt vervolgens lang in het ziekenhuis (mijn situatie is 12 weken) en dan houdt je bijna niets over. Ik had dus nog 4 weken over toen Sam thuis kwam. En het is echt net alsof je kindje net geboren is, je moet overal aan wennen, om de haverklap naar het ziekenhuis voor een onderzoekje. Maar je krijgt er geen extra verlof voor.

Gelukkig zijn ze aan het kijken hoe ze dit kunnen veranderen.

9. Natas26

Natas26 Bekend lid

Dec 2, 2005
    504
    0
    0
    prov. Utrecht
    Vertel vertel Daphne, zijn ze het inderdaad aan het bekijken? Ben natuurlijk heeeel nieuwsgierig, en ik heb er nog niet over gehoord....Zal wel goed nieuws zijn, helaas voor ons te laat maar goed, als ik kijk naar de tijd die wij hebben gehad, dan hoop ik dat het voor anderen in de toekomst beter geregeld is!

10. Sijke

Sijke Bekend lid

Het ergste lijkt me sowieso om eerder te bevallen, ik heb (vooralsnog)aangegeven dat ik 4 weken voor de bevaldatum met verlof wil (als ik dat volhoud) omdat ik dan die weken erna heb. Maar stel nou dat ik 3 of 4 weken te vroeg beval? Dan heb je alsnog die 16 weken, maar het lijkt me gewoon niet prettig.

11. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Ja, ik wist dit ook al.

12. Molly

Molly Fanatiek lid

Dec 4, 2005
    1,456
    0
    0
    Klopt, het heeft mij lekker 2 weken langer verlof opgeleverd! Al vond ik het overtijd lopen echt geen pretje hoor, het enige wat je dan wilt is je baby!

Share This Page