Contract

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Graag een 2de, 8 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Graag een 2de

Graag een 2de Actief lid

26 jul 2016
    136
    25
    18
    NULL
    NULL
    Hoi ik heb een halfjaar contract gehad wat natuurlijk heel erg fijn is maar wat ik me nu afvraag is het volgende. Ik heb al meerdere contracten via het uitzendbureau gehad bij deze werkgever ook in dezelfde functie had dit dan geen contract voor onbepaalde tijd moeten zijn .

Hoeveel contracten mogen ze nog geven voor bepaalde tijd, en als dit niet mag maar ik laat het erbij en zou er na 6 maanden uit moeten wat is dan wijs om te doen. Ik ben namelijk bang als het niet mag en ik er werk van maak ik mijn baan kwijt ben en aangezien ik het super naar mijn zin heb wil ik dit natuurlijk niet. Ik heb trouwens 2 jaar voor het uitzendbureau gewerkt daar ongeveer 5 contracten gehad

Alvast bedankt

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste vraagsteller,

Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt bij je werkgever. Nu wil je weten wanneer je recht hebt op een contract voor onbepaalde tijd.

Bij verlenging van een tijdelijk contract gelden aantal wettelijke regels. Hier op werk.nl staat in een handig overzicht uitgelegd wat dit precies inhoudt. Op deze manier kun je voor jezelf nakijken welke situatie er voor jou geldt.

Mijn advies is om juridisch advies in te winnen als je denkt dat het bij jou niet klopt. Ondersteuning hierin kun je vragen bij een advocaat, vakbond, rechtsbijstandverzekering, of bij het juridisch loket.

Met vriendelijke groet,

Jantina
    UWV Webcareteam

Deel Deze Pagina