begin deze week heb ik me gedeeltelijk ziek gemeld. ik werk 5 dagen in de week. 2 uur in de ochtend en ongeveer 4 uurtjes in de middag. nu heb ik me voor de ochtenden ziek gemeld. sinds ongeveer een week heb ik last van hoge bloeddruk en moest meteen starten met medicatie. het valt me lichamelijk allemaal erg zwaar en buiten het werken komt er bijna niks meer uit me, ik ben alleenstaand en heb ook nog een zoontje van 6. dat alles bij elkaar heeft me in overleg met gynacoloog doen besluiten me dus gedeeltelijk ziek te melden. nu het volgende, in de vakanties werk ik altijd hele dagen van 8 a 9 uur soms zelfs wel 10 uur het rooster voor aanstaande vakantie over ruim een week was al gemaakt voor mijn ziek melding. ben vandaag naar mn baas gegaan om te vragen hoe we dat gaan doen. daar werd aangegeven dat ze zelf ook met hun handen in het haar zitten. het personeel is op er zijn meerdere zieken en er is gewoon echt niemand meer over en ze hebben nu dus geen kant en klare oplossing wat er op neer komt dat hoe het er nu uit ziet ik die uren gewoon moet gaan werken, volgens hun dan. ik weet nu gewoon echt even niet meer wat te doen en hoe ik dit aan moet gaan pakken. ik begrijp hun probleem, maar ik ben echt bang dat ik me zo kapot ga werken en me helemaal ziek moet gaan melden. ik heb ook al contact gehad met uwv maar hun konden me ook niet echt verder helpen. wie heeft tips advies of waar zou ik terecht kunnen. dit alles geeft me zoveel stress weet niet hoelang ik dit nog ga trekken sorry voor me warige verhaal
Je bent voor 50% ziek dus ze kunnen niet eisen dat je komt werken. Anders afspraak maken bij de bedrijfsarts kunnen die het vastleggen. Dit is niet jouw probleem maar dat van je baas.
Er zijn meerdere zieken, dan zullen ze toch iemand aan moeten gaan nemen.. Heeft je baas aangegeven dat jij die uren moet werken of voel je jezelf hier verantwoordelijk voor? Je werkgever mag fit iig niet vsn je vragen bij zwangerschap en de helemaal niet als je gedeeltelijk ziek gemeld bent.
Ik heb 10 weken bedrust gekregen vanwege zwangerschapshypertensie. Ik denk dat je nig echt essentiële medische informatie gemist hebt. Zwangerschapshypertensie is een milde vorm van zwangerschapsvergiftiging en kan ontwikkelen tot pre-ecclampsie. Dat is echt gevaarlijk en leidt vaak tot vroeggeboorte en geeft ook ernstige gezondheidsrisico's voor de moeder. Zo ernstig dat je wekenlang opgenomen wordt in het ziekenhuis en de baby eerder gehaald wordt. Vervanging is niet jouw probleem. De gezondheid van jou en je baby is nu jouw eerste zorg. Dus: ziekmelding en naar de bedrijfsarts! Ik ben toen direct 100% ziekgemeld. En: als de eerste follow-up controle bij de gynaecoloog niet goed was geweest had ik direct opgenomen geweest voor de rest van de zwangerschap. Dit is geen kleinigheidje. Ook is de groeicurve van onze zoon enorm afgebogen na de hypertensie. Van p99,5 (zou 9-10 ponser worden) tot maar 3325g bij geboorte. Door de hypertensie werkt ook de placenta minder goed. En ook de bevalling gaf forse medische zorgen: torenhoge tensies bij mij, hartslag dips bij baby, en moesten 2 dagen in het ziekenhuis blijven na de bevalling.
In dit geval is het even niet jouw probleem! Denk aan jezelf en aan je kindje!! Als ik gedeeltelijk de ziektewet in ga, is het ook wel een dingetje. Maar zeker met hoge bloeddruk is dat dan even niet mijn probleem. Dus zet het van je af!! En ga op je strepen staan, je doet het niet express!!
heel simpel.. jij hebt je ziek gemeld. punt. hoe zij het oplossen is hun probleem. lief dat je meedenkt maar je hoeft het niet op te lossen. en goed onthouden: ziekte door zwsc wordt geheel vergoed door het uwv. ze maken dus 0 extra kosten als ze gewoon een uitzendbureau inschakelen ofzo. genoeg werklozen die graag willen werken hoor.
Naar de bedrijfsarts gaan... zodra hij je aangeeft dat je minder moet werken, kunnen ze het niet weigeren. Succes!
Een bedrijf kan altijd hulp krijgen voor een dergelijke situatie via het uwv. Dit mag niet tot uw zorgen pakket behoren, u heeft een wondertje onderweg waar al uw zorgen naar toe gaan. Mocht het gaan om werk waarbij begeleiding in begin wenselijk is, kan de werkgever altijd met de werknemer om de tafel voor een paar uurtjes ondersteuning voor de "nieuweling" maar nogmaals, dit behoort niet tot uw zorgenpakket.