Contracties van Braxton-Hicks al met 6 weken (of afstoting)?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Aoibhe, 27 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aoibhe

    Aoibhe Bekend lid

    2 nov 2017
    967
    786
    93
    Vrouw
    Goedemorgen dames! Ik heb een vraagje aan jullie over iets waar ik me zorgen over maak. Vorige zwangerschap had ik dit ook en vannacht weer voor het eerst. Het komt met name als ik een volle blaas heb, maar kan ook na de seks, dan krijg ik krampen, vannacht werd ik er wakker van. Ze duren maar een paar minuten, het is maar 1 (setje) en gaan beter als ik even van houding wissel en rustig adem. Ik herken er sterk de beschrijving van contracties van Braxton Hicks in, dat kan vanaf 6 weken zwangerschap, maar ik vroeg me af of jullie dit herkennen? Maak me natuurlijk zorgen dat mijn lichaam is begonnen het vruchtje af te stoten, wat nu ook zou gebeuren als het geen hartslag heeft gekregen.
     
  2. Striae

    Striae Fanatiek lid

    16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Geen ervaring, maar ik zou zeker de vk bellen. Wanneer heb je de 1e echo?
     
  3. Aoibhe

    Aoibhe Bekend lid

    2 nov 2017
    967
    786
    93
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie. Op 2 december al gelukkig, met 7+2.
     
  4. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Ik dacht dat ik al vroeg harde buiken had met 15 weken maar jij bent wel heel vroeg met 6 weken!

    Doen ze ook pijn? In dat geval zou ik contact opnemen met de VK.

    Het zou goed te maken kunnen hebben met de groei van je baarmoeder en een volle blaas en seks zijn vaak wel triggers voor een harde buik.
     
  5. Aoibhe

    Aoibhe Bekend lid

    2 nov 2017
    967
    786
    93
    Vrouw
    Ja, het doet wel pijn, niet echt ondraaglijk, maar wel naar. Wat kan het zijn, zo vroeg zie ik het niet als een goed teken!
     
  6. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.316
    2.232
    113
    Vrouw
    Ik merk ook dat ik bij een volle blaas last krijg van krampen. Na seks weet ik niet (hebben we sinds de positieve test nog even niet gedaan). Ik dénk dus dat het met de groei van je baarmoeder te maken heeft en dat een volle blaas of seks voor wat extra druk zorgt.. hierdoor kan je krampen krijgen. Hopelijk kan je het nog even een paar dagen overzien. Je echo is gelukkig al snel; waarschijnlijk wordt je dan gerustgesteld:thumup:
     
  7. Aoibhe

    Aoibhe Bekend lid

    2 nov 2017
    967
    786
    93
    Vrouw
    Dankje voor je reactie :). Kan de vk hier alleen tussen 14.00 en 14.30 uur bellen, en moest werken, dus had er geen ruimte voor. Goed om te horen dat ik niet de enige ben. Gek lichaam en alle veranderingen, ben heel benieuwd naar de echo inderdaad, dan kan ik denk ik ook mijn vragen stellen!
     
    Secret Promise vindt dit leuk.
  8. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het nu? Heb je nog contact gezocht met de VK of wacht je 2 december af?
     
  9. Aoibhe

    Aoibhe Bekend lid

    2 nov 2017
    967
    786
    93
    Vrouw
    Lief dat je het vraagt! Omdat ik aan het werk was en de vk maar een half uur spreekuur heeft, is het vrijdag niet gelukt. Maar is daarna rustiger geworden, geen aanval meer gehad, wel krampjes, maar die zie ik als normaal. Denk dat een volle blaas het een beetje prikkelde. Wacht verder 2 december af, is nu toch al zo dichtbij!
     
  10. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Oh wat fijn zeg! Krampjes horen erbij en daar zou ik me ook geen zorgen over maken. Op naar een mooie echo woensdag!
     
    Aoibhe vindt dit leuk.
  11. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Heel benieuwd vandaag! Spannend
     
  12. Pitahaya

    Pitahaya Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.275
    726
    113
    Vrouw
    Hoe ging je echo?
     

Deel Deze Pagina