Contracturen maken in de zorg en 3uur diensten.

Discussie in 'De lounge' gestart door wendy339, 18 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catheny

Catheny Actief lid

1 jul 2014
    320
    34
    28
    ....
    ...
    Mijn hart ligt bij de zorg en vooral de cliënten maar door alle wantoestanden en regels vind ik het echt niet prettig werken meer.
    Bij ons in het team moet er een verzorgende weg door overbezetting. Er komen 4 Verzorgenden in aanmerking waaronder ik. Ik kan ingezet worden in heel mijn woonplaats.... Ik zie er zo tegenop, ook omdat ik niet altijd de auto heb en dus zo'n 40km per dienst zou moeten fietsen.

2. CSI

CSI Bekend lid

7 jun 2014
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Blegh wat een ellende.. k werk ook voor thuiszorgorganisatie maar dan 3 vaste dagen vaste uren.. alleen indd al die cursussen en vergaderingen komen er nog boven op zo vervelend!:( maar als k dat van jullie allemaal lees mag k niet klagen..

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Nou, een dubbele dienst mag dus wel. Een gebroken dienst mag niet, zo heet het als er minder dan 3 uur tussen de 2 diensten zit. Bij ons zat er 3 uur en een kwartier tussen en dan mag het dus wel. Dan noemen ze het gewoon een dubbelle dienst en is er geen vuiltje aan de lucht. ;) Overigens mag dit laatste ook alleen als je er als werknemer toestemming voor geeft.

Bij ons hebben ze het keurig aan iedereen gevraagd, die korte diensten waren eerst 1 dienst van 7 uur en 1 van 6, dat is 5 en 4 geworden. Ik heb een aantal collega's die geen kinderen hebben, of juist al grote kinderen, die vinden het fijn om zo te werken. Met een klein contract maak je dan toch in een paar dagen je uren.

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Krijg je die uren voor cursussen en vergaderingen dan niet op een ander moment terug? Of krijg je die uitbetaald? Afgelopen maand moest ik de ongepland de BHV doen, maar die extra uren krijg ik dan in maart terug, dan werk ik dus wat minder.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Onder welke CAO val je? Die kun je gewoon opzoeken dan toch? Daarin moet daar iets over genoemd zijn? Je werkgever is verplicht een exemplaar voor je inzichtelijk te hebben.

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    cao vvt

7. boxertjes

boxertjes Bekend lid

7 aug 2010
    973
    1
    0
    NULL
    brabant
    Bij ons hetzelfde. Er zit bijna niks anders op dan dubbele diensten gaan werken. Ochtend en avond

8. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Daar staat niet heel concreet iets over in. Wel vanuit fulltime bekeken maar niet vanuit parttime. Veel zaken in de cao kunnen breed begrepen worden daarnaast.

maar goed ik lees dat het dus op veel plaatsen zo gaat.. dan zal het vrees ik wel gewoon mogen.

En ik bedoelde inderdaad gebroken dienst.. dubbele en 9uur diensten worden in onze organisatie niet aan gedaan helaas..

9. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    doen ze bij ons niet aan.. en dan zou ik nog maar 6uur gemaakt hebben, wel 2x reiskosten gemaakt hebben,extra opvang betalen en met zoon moeten leuren van hot naar her.. nee dat is ook geen oplossing.

ik hoop dat ze optijd tot inkeer komen voordat er straks niemand de zorg meer in wilt. De arbeidsvoorwaarden gaan er namelijk niet op vooruit. Dacht toen ik net begon dat ik de ideale baan had om moeder zijn en werk te combineren.. nou het is eerder tegenovergesteld.

10. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Ik weet niet waar je die wettelijke afspraken kan vinden, maar ze mogen je inderdaad voor 3 uur inplannen. (minder niet of toch 3 uur betalen).

Als er echt in jouw contract vast aantal dagen per maand/vaste werkdagen zijn vastgesteld, dan lijkt me niet dat ze hiervan af mogen wijken. Al kan ik me niet voorstellen dat je zoiets binnen de zorg hebt.

11. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Sinds wanneer is dit geschrapt??? Afgelopen jaar was dit gewoon nog.

Deel Deze Pagina