Berekening dagloon

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Nv1992, 15 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nv1992

    Nv1992 Lid

    1 mei 2017
    9
    4
    3
    Vrouw
    Beste UWV,

    Ik heb een vraag over de berekening van mijn dagloon. Ik ben per 3-4-2017 in dienst gekomen en heb een tijdelijk contract dat afloopt wanneer ik met verlof ga. Ik heb zelf mijn wazo aangevraagd omdat het uitzendbureau dit niet wilde doen. Als ik op uwv.nl kijk bij mijn loongegevens zie ik daar de loontijdvakken=per 4 weken in mijn geval. Het eerste loontijdvak begint dan ook een week eerder dan dat ik in dienst ben getreden. Als ik kijk hoe het dagloon wordt berekend staat er vanaf de eerste dag van je dienstverband. Maar ik heb nergens op mijn aanvraag moeten invullen wanneer ik in dienst ben gekomen en in mijn geval komt dus niet overeen met het begin van het loontijdvak. Mijn vraag is dan ook: hoe weten jullie wanneer ik in dienst ben gekomen? Of kijken jullie naar het begin van het loontijdvak? Als het tweede het geval is pakt dat voor mij nadelig uit omdat het lijkt of ik dan 4 weken heb gewerkt en het loon dan door meer dagen wordt gedeeld dan wanneer jullie uitgaan van de werkelijke aantal weken in die maand dat ik heb gewerkt namelijk 3.

    Ik hoor het graag!

    Mvg
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Hoi Nv1992,

    Goed dat je dit navraagt!

    Ik begrijp dat je eerste loontijdvak eerder begint dan je contract. Je vraagt je af of deze week wordt meegenomen in de hoogte van je zwangerschaps- en bevallingsuitkering.

    Voor de hoogte van je zwangerschaps- en bevallingsuitkering kijken we naar het aantal loondagen vanaf het begin van je dienstverband, omdat je korter dan een jaar hebt gewerkt. We kijken dus niet naar het begin van een loonaangiftetijdvak. De ingangsdatum van je dienstverband is bij ons bekend in de Polisadministratie.

    Ik wens je voorspoedige zwangerschap!

    Met vriendelijke groet,

    Jantina
    UWV Webcareteam
     

Deel Deze Pagina